אנבידיה רוכשת את השותפה האסטרטגית של מלאנוקס

5 מאי, 2020

יוזמת הקוד הפתוח של מלאנוקס האיצה את התפתחותה של קומולוס, ומאז 2016 שתי החברות משתפות פעולה בצורה הדוקה, והתוכנות של קומולוס מותאמות לשימוש במתגים של מלאנוקס

חברת אנבידיה ממשיכה ביישום המהלך האסטרטגי של בניית פתרון כולל למרכזי נתונים ותשתיות ענן, שהמרכיב העיקרי שלו היה רכישת חברת מלאנוקס הישראלית המספקת מתגי קישוריות למרכזי המיחשוב. היום (ג') היא הודיעה על רכישת חברת Cumulus Networks מקליפורניה, המספקת תוכנות קוד פתוח וניהול התקשורת במרכזי מיחשוב גדולים. מטרת העיסקה היא לספק פתרון משולב: המחשבים של אנבידיה, מתגי הקישורשל מלאנוקס ותוכנות הניהול של קומולוס.

ההיסטוריה של קומולוס קשורה הדוקות לזו של מלאנוקס. החברה הוקמה בשנת 2010 כדי לפתח מערכת מבוססת לינוקס לניהול התקשורת במרכזי מידע. אלא שבאותה תקופה רוב התוכנות סופקו על-ידי יצרניות ציוד התקשורת, אשר אשר יצרו קשר הדוק בין החומרה שלהן ובין התוכנות הקנייניות שלהן. השינוי המהותי בתחום התחולל בשנת 2013, כאשר מלאנוקס הכריזה על אסטרטגיית Open Ethernet, במטרה לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהגיע אל לקוחות שכבר היו ברשותם מתגים של המתחרים.

הקוד הפתוח של מלאנוקס יצר פרדיגמה חדשה

עד אז התמקדה תנועת הקוד הפתוח (Open Source) בעיקר בתחומי המחשוב המסורתיים כמו מערכות הפעלה (לינוקס), תקנים בינלאומיים ויישומי קוד-פתוח מובהקים כמו דפדפנים, מעבדי תמלילים ועוד. המטרה של מלאנוקס היתה ליזום תנועת קוד-פתוח גם בסביבת מרכזי הנתונים. היא אפילו העניקה לה את השם Generation of Open Ethernet.

נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, הצהיר שבזכות האיתרנט הפתוח, "המשתמשים ישיגו שליטה על הרשתות ובסיסי הנתונים שלהם, והלקוחות שלנו יוכלו לפתח יישומים ייחודיים לתשתיות שלהם". היוזמה הגיעה ברגע הנכון, מכיוון שבאותה תקופה החלה התעשייה לאמץ בהתלהבות את הרעיון של רשתות מוגדרות-תוכנה (Software Defined Networks) והתקבל התקן OpenFlow Switch, אשר מפריד בין ערוץ הנתונים לבין ערוץ הבקרה ברשת.

קומולוס נמצאת במתגים של מלאנוקס

בשנת 2016 הכריזה מלאנוקס על שיתוף פעולה עם קומולוס ומאותה השנה הן השיקו פתרונות משולבים, הכוללים את המתגים של מלאנוקס ואת התוכנות של קומולוס. מאז ממשיכה קומולוס לעדכן את התוכנות שלה ומתאימה אותן לשבבים של מלאנוקס. כך למשל, כאשר בסוף 2019 הכריזה מלאנוקס על שבב המתג החדש Spectrum-2, השיקה חברת קומולוס גרסאות חדשות של תוכנת  Cumulus Linux ושל תוכנת NetQ, שעברו אופטימיזציה לתמיכה בשבב.

כיום מותקנת תוכנת קומולוס במרכזי המיחשוב של כ-2,000 ארגונים גדולים. בהודעה על העיסקה, מסרה אנבידיה: "סביבת ONIE – Open Network Install Environment של קומולוס משמשת כיום כתשתית תוכנה מרכזית המותקנת במתגי החומרה של מלאנוקס". חברת אנבידיה לא מסרה מהו היקף העיסקה ומתי היא צפויה להסתיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ענן

פורסם בתגיות: איתרנט , מלאנוקס , קוד פתוח