משה ינאי פורש מניהול חברת אינפינידאט

12 מאי, 2020

החליט לעסוק בפיתוח פתרונות הדור הבא של מערכות האחסון בחברה. את מקומו ימלאו במשותף סמנכ"ל התפעול קריאל סנדלר, וסמנכ"ל הכספים ניר סימון

משה ינאי, מייסד ומנכ"ל חברת פתרונות האיחסון INFINIDAT, פורש מניהול החברה לאחר עשר שנים בתפקיד. את מקומו ימלאו במשותף סמנכ"ל התפעול העולמי קריאל סנדלר, וסמנכ"ל הכספים ניר סימון. במכתב שהוא שלח לעובדים וללקוחות החברה בסוף השבוע, דיווח ינאי כי במלאת לו 70, הוא החליט לעסוק בפיתוח פתרונות הדור הבא של מערכות האחסון בחברה. "המעבר לתפקיד של מפתח טכנולוגיה עתידית יאפשר לי לעסוק ב-100% מזמני בדבר שבו אני הכי טוב, ואותו אני הכי אוהב לעשות", כתב.

חברת אינפינידאט מהרצליה נוסדה על-ידי משה ינאי בשנת 2011, במטרה לפתח מערכות אחסון מסוג חדש, המאפשרות טיפול אמין ולא יקר יחסית בכמויות מידע גדולות מאוד. מוצר הדגל של החברה, InfiniBox, הוא מערך איחסון המגיע עד לנפח של 4.0PB (פטה-בייט) ומספק מהירות גישה לזיכרון של עד 25GB/s. לפי דפי הנתונים של החברה, אין מגבלה על מספר מערכי ה-InfiniBox שניתן לצרף כאשר בונים מרכז איחסון גדול.

מאלביט ל-EMC, ליבמ ובחזרה לישראל

משה ינאי נחשב לאחד מהמהנדסים שהשפיעו עמוקות על תחום איחסון הנתונים בעולם. לאחר לימודיו בטכניון ב-1975, הוא הצטרף לחברת אלביט ופיתח עבורה פתרונות איחסון. לאחר מכירת חטיבת האיחסון של אלביט לחברת EMC, שימש ינאי שנים רבות כמנהיג הטכנולוגי שלה. בסוף שנות ה-80 הוא פיתח ב-EMC את ארכיטקטורת Symmetrix Storage Array: במקום השימוש בכוננים גדולים, סימטריקס מאפשרת לשרתים רבים להתחבר לאמצעי איחסון משותף באמצעות ממשק מערכת קטן.

סימטריקס היתה למוצר הדגל של EMC והפכה אותה לאחת מהמובילות בתחום איחסון המידע. בשנת 2003 הוא פרש מ-EMC והקים את חברת XIV הישראלית, אשר פיתחה את ארכיטקטורת Truly Scalable Grid Storage System, במטרה לפשט את המורכבות הגוברת של איחסון מידע תאגידי. בדצמבר 2007 נמכרה XIV לחברת יבמ. חלק ממורשת XIV נמצא גם בחברת Infinidat, המעסיקה היום הרבה מהאנשים שעבדו בעבר ב-XIV.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , טכנולוגיות מידע

פורסם בתגיות: INFINIDAT , אינפינידאט