מחשב עיבוד התמונה של פוקסקון יתבסס על היילו

13 מאי, 2020

הצלחה אסטטרגית לחברת Hailo התל אביבית: קבלנית הייצור האלקטרוני הגדולה בעולם תוציא לשוק מחשב בינה מלאכותית הפועל בקצות הרשת, אשר פותח בשיתוף עם היילו וכולל את מעבד הבינה המלאכותית שהיא פיתחה

חברת פוקסקון (Foxconn) מטמיעה את מעבד הבינה המלאכותית של חברת Hailo התל-אביבית בדגמים החדשים של מחשבי עיבוד התמונה ממשפחת BOXIedge שהיא מייצרת. המוצר החדש פותח בשיתוף פעולה בין פוקסקון הטאיוואנית, היילו הישראלית וחברת Socionext היפנית, אשר תורמת למוצר את שבב העיבוד המקבילי SynQuacer, הכולל 24 ליבות Cortex-A53. המחשב החדש מיועד לבצע פעולות עיבוד תמונה מורכבות בקצות הרשת (Edge), כדי לקבל תגובות מהירות ולשחרר עומס במרכזי הנתונים.

המחשב מיועד לבצע פעולות עיבוד תמונה בזמן אמת של הרבה מאוד מקורות וידאו (מצלמות) ביישומים כמו מערכות אבטחה וניהול העיר החכמה, ניטור תנועה, אוטומציה תעשייתית ורובוטיקה, מערכות רפואיות חכמות, ניהול חכם של מרכזים לוגיסטיים ועוד. פוקסקון שילבה במחשב את מעבד הלמידה העמוקה Hailo-8, אשר מגיע לעוצמת עיבוד של 26 מיליארד פעולות בשנייה (26TOPS – Tera Operations Per Second) וליעילות של 3TOPS לכל ואט.

השבב של היילו יודע מה הבעיה…

הוא מתוכנן לעמידה בתקן המחמיר ISO 26262 ASIL-B ובתקן AEC Q 100 Grade 2. השבב בנוי מארבעה מרכיבים מרכזיים: מעבד תמונה המשפר את התמונה המגיעה מהחיישן לפני העברתה לזיהוי ברשת הנוירונית, מעבד לקבצי וידאו בתקן H.264, מעבד ARM-M4 המנהל את השבב, ומודול הרשת הנוירונית עצמה, שהחברה פיתחה על-פי רעיון ייחודי. היילו זיהתה תופעה מעניינת: בתהליך עיבוד ההסקות ברשת נוירונית (Deep Learning), יש הבדלים בין ההתנהגות של השכבות השונות ברשת הנוירונית, ולכן הן זקוקות למשאבים שונים. השבב של החברה יודע לנתח את הבעיה, להגדיר מה הן המשאבים הדרושים לכל שכבת עיבוד ולספק לה את המשאבים. באופן זה הוא מאיץ את תהליך העיבוד ומפחית את צריכת ההספק.

אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של Hailo
אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של Hailo

עוצמת המחשב החדש באה לידי ביטוי ביכולת לבצע עיבוד תמונה מבוסס בינה מלאכותית של אותו וידאו המגיעים הו-זמנית מ-20 מצלמות שונות. "מדובר בשיתוף פעולה עם שתי מובילות עולמית בתחום פתרונות ה-AI", אמר אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של Hailo. "מעבד ה-Deep Learning שלנו משדרג באופן משמעותי את היכולות של מכשירים חכמים הפועלים בקצה הרשת". חברת Hailo הוקמה בחודש פברואר 2017 על-ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כיום כ-90 עובדים בתל-אביב וממשיכה לגייס עובדים נוספים. לפני כחודשיים היא השלימה גיוס הון בהיקף של 60 מיליון דולר.מאז הקמתה החברה גייסה כ-88 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: hailo , בינה מלאכותית , היילו , רשתות נוירוניות