דאסו סיסטמס מפתחת פתרון להקמת בי"ח ב-100 ימים

20 מאי, 2020

תכנון וניהול בית החולים יתבצעו בסביבה הווירטואלית של פלטפורמת הענן 3DExperience. החברה רותמת את הפלטפורמה למיזמים נוספים למאבק בקורונה. מנכ"ל דאסו ישראל: "המשבר יגביר אימוץ של פתרונות מבוססי פלטפורמה"

חברת דאסו סיסטמס  (Dassault Systemes) הצרפתית וחברת ADEN הסינית, המתמחה בניהול מתקני תשתית, הכריזו על שיתוף פעולה במטרה לפתח פתרון מלא להקמה מהירה, תוך 100 ימים, של בית-חולים מודולרי לטיפול בחולי קורונה במקרה של התפרצות מחודשת של הנגיף או במגיפות של מחלות זיהומיות אחרות. לצורך פיתוח הפתרון שתי החברות מגבשות קונסורציום של חברות ציוד רפואי, הנדסה ובנייה.

התכנון והפיתוח יתבצעו בפלטפורמת התכנון בתלת-מימד וניהול חיי המוצר של דאסו, 3DExperience. בהיותה פלטפורמה מבוססת-ענן, היא תאפשר עבודה משותפת בסביבה וירטואלית של מהנדסים, מנהלים וספקים שונים שיוכלו ליטול חלק באופרציה גם מרחוק. הפלטפורמה גם מאפשרת לבצע סימולציות באמצעות "תאום דיגיטלי" של עבודת בית החולים, ולתפעל אותו באופן שוטף לכל אורך מחזור חייו.

הפיתוח עם ADEN מצטרף לשורה של יוזמות נוספות שמובילה דאסו בכל הנוגע למאבק בקורונה. צרפת היא אחת המדינות האירופיות שנפגעו מנגיף הקורונה בצורה הקשה ביותר, עם כ-150 אלף נדבקים וכמעט 30 אלף קורבנות. החברה רתמה את פלטפורמת 3DExperience כדי שתהווה תשתית וירטואלית לקהילה שיתופית של מהנדסים, מפתחים, מעצבים, רופאים, יצרנים ועוד, שיפעלו במשותף כדי לפתח פתרונות שקשורים למאבק במגפה והשלכותיה. החברה גם השתמשה בכלי הסימולציה בפלטפורמה כדי לבחון את זרימת האוויר בבית-החולים סיינט פרנסיס באחד האזורים בצפון המדינה שנפגעו בצורה הקשה ביותר.

מטרת הסימולציה היתה לבצע התאמות בחללים הפנימיים של בית החולים כדי לצמצם את סיכוני ההידבקות בנגיף מהחולים המאושפזים במקום. החברה גם שותפה, יחד עם חברות נוספות, במיזם הממשלתי לפיתוח אפליקציית ניטור שתאפשר לאזרחי צרפת להתנהג ולהתגונן טוב יותר מפני התפרצות מחודשת.

"חברות שמשתמשות בפלטפורמה, אופי העבודה שלהן לא נפגע"

אלי בויקיס. קרדיט: טניה זליצ'ונוק

דאסו סיסטמס השיקה ב-2015 את פלטפורמת 3DExperience, המספקת גישה לכלי התכנון, הסימולציה וניהול חיי המוצר של החברה בענן. הטמעת כל הכלים בפלטפורמה מאוחדת ומבוססת ענן מאפשרת לייעל את כל שרשרת העבודה על מוצר חדש: החל מבניית קונספט, תכנון, בדיקה באמצעות סימולציה ואיתור ספקים ולקוחות. בדאסו מאמינים כי המשבר הנוכחי, שהמחיש את החשיבות של עבודה-מרחוק לרציפות העסקית, יגביר את אימוץ הפלטפורמה.

בריאיון מוקלט עם Techtime הסביר מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, אלי בויקיס, על יתרונות השימוש בפלטפורמה בעידן שאחרי הקורונה. "המצב הנוכחי יכול לעודד אימוץ של פלטפורמות, שמאפשרות לעבוד גם באילוץ של עבודה מהבית. אופי העבודה של חברות שעובדות עם הפלטפורמה שלנו לא נפגע. המעבר היה חלק. היבטי השיתופיות והעבודה המרכזית בנויים בבסיס הפלטפורמה וכל אחד יכול להתחבר מכל מחשב ללא רישיון נוסף."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה , ענן

פורסם בתגיות: 3dexperience , אלי בויקיס , דאסו סיסטמס