LiveView תטמיע את פתרון ה-AI של קוואמו באלפי עמודי אבטחה ניידים בארה"ב

27 מאי, 2020

לייבוויו פיתחה עמוד אבטחה שאינו מצריך חיבור לחשמל או לרשת תקשורת. אחת מלקוחותיה: וולמארט. הפלטפורמה של קוואמו מעניקה חוכמה למצלמות אבטחה פשוטות. המנכ"ל ל-Techtime: "ההסכם סולל את דרכנו לשוק האמריקאי"

בתמונה למעלה: עמוד האבטחה של חברת LiveView. קיבל את הכינוי: "שוטר מגרשי החנייה"

חברת LiveView האמריקאית תטמיע בעמודי האבטחה הניידים שלה, המותקנים כיום בכ-3,500 אתרים ברחבי ארצות הברית, את פתרון ניתוח הויידאו מבוסס ה-AI של חברת Cawamo הישראלית, שמאפשר להפוך כל מצלמת אבטחה למצלמה חכמה היודעת להתריע על מעשי שוד, פריצות, אנשים חשודים ואירועים נוספים. שתי החברות החלו בתהליך פיתוח שנועד להתאים את הפלטפורמה של קוואמו למערכת של לייבוויו, ובסיום הפיתוח, שיימשך כשנה וחצי, לייבווייו תוסיף את היישום כחלק אינטגרלי מהמוצר וגם תטמיע אותו בעמודים שכבר פרוסים אצל לקוחותיה.

שיתוף הפעולה נרקם במסגרת קרן ביטחון המולדת (HLS) של קרן בירד (Bird Foundation), התומכת בתוכניות פיתוח משותפות של חברות ישראליות ואמריקאיות, ותסייע במימון הפרויקט הנוכחי. מנכ"ל קוואמו, דויד יעקב, אמר ל-Techtime כי מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי עבור החברה. "זהו הסכם מסחרי משמעותי, Aעשוי לסלול את דרכנו לשוק האמריקאי. באמצעותו לייבוויו רוצה להשיג יתרון טכנולוגי על-פני מתחרותיה".

העמוד שומר על הקונים בחניוני וולמארט

לייבוויו פיתחה פתרון המאפשר לפרוס מערכי אבטחה באתרים מרוחקים כמו חניונים, מחסנים, שדות חקלאיים ועוד. הפתרון מתבסס על עמודי אבטחה ניידים שניתן לשנע בטנדר ולהעמידם בקלות כמעט בכל מקום. כל עמוד כולל מצלמות וידיאו, חיישן תרמי, אינטרקום דו-כיווני, זרקור ומערכת ניהול. תפעול העמודים אינו מחייב חיבור לחשמל או לתשתית תקשורת מקומית: כל עמוד מצויד בפאנל סולארי וסוללה המספקים באופן עצמאי את צרכי ההספק של העמוד, וחיבור לתקשורת סלולארית או לוויינית.

אחת מלקוחותיה של לייבוויו היא ענקית הקמעונאות האמריקאית Wallmart, שחניוניה הסמוכים למרכזי הקניות הם לעיתים כר פורה למעשי שוד ופשיעה. כדי להילחם בתופעה פרסה וולמארט את העמודים של לייבוויו ודיווחה על ירידה משמעותית באירועי הפשיעה בחניונים המועדים לפורענות.

כעת, מעוניינת לייבוויו לשדרג את הפתרון ולהפוך אותו למדויק ואוטומטי יותר. הפלטפורמה של קוואמו מתחברת למצלמות האבטחה, ובאמצעות שימוש בבינה-מלאכותית מנתחת את התמונה באופן רציף ומזהה בזמן-אמת אירועים מחשידים שעשויים להעיד על ניסיון פריצה, מעשה שוד או מקרה פשיעה אחר, כמו למשל אדם או רכב הנכנסים לאזור אסור, איש העוטה כובע גרב, קופאי שמרים ידיים ועוד, ושולחת במקרה כזה התראה לאיש האבטחה או הלקוח. "הפתרון שלנו הופך את מצלמת האבטחה למעין שומר וירטואלי. המטרה שלנו אינה להסתפק בתיעוד האירוע, אלא למנוע אותו."

הפלטפורמה של קוואמו מחלקת את עבודת העיבוד בין יחידת-קצה ותשתית ענן מרוחקת. יחידת הקצה, המתחברת למערך המצלמות במקום, מבצעת את ניטור הווידיאו הרציף. כאשר המערכת מזהה משהו חשוד, היא מעבירה את קטע הווידיאו הרלוונטי אל תשתית הענן ושם מתבצע האימות תוך שימוש במשאבי המחשוב הגדולים. "בינה-מלאכותית מצריכה משאבי מחשוב גדולים. פתרונות המתבססים על ענן בלבד הינם יקרים, יוצרים עומס גדול על השרתים ולעיתים מתאפיינים בשיהוי. מנגד, פתרונות שבהם העיבוד מתבצע כולו בקצה מחייבים שבבי AI מורכבים שיש להתקין בתוך המצלמה וכוח העיבוד שלהם מוגבל."

אלגוריתמים למניעת התקהלות

יעקב מציין כי אחת המטרות של לייבוויו היא לצמצם את התראות השווא. "בארצות הברית החוק מחייב לשלוח ניידת בכל מקרה של התראה. המערכות הקיימות מייצרות המון התראות שווא, וזה כרוך בעלויות ומפחית את היעילות. השימוש בבינה-מלאכותית בפלטפורמה שלנו מוריד את התראות השווא כמעט לאפס."

קוואמו הוקמה ב-2016 ומעסיקה כעשרה עובדים בהוד השרון. החברה מגייסת בימים אלה עובדים בארצות הברית לצורך תמיכה בפרויקט עם לייבוויו. החברה משווקת את הפתרון שלה לחברות אבטחה, ארגונים גדולים ועסקים קטנים, בתים פרטיים, ומכוונת גם ליישומי ניטור ופיקוח בעולמות העיר החכמה והעיר הבטוחה. בחודש האחרון, על רקע משבר הקורונה, שחררה החברה שלושה יישומים חדשים שמאפשרים להשתמש במצלמות כדי לזהות התקהלויות אסורות, אנשים שאינם חובשים מסכות וגם כדי לספור את האנשים הנכנסים למתחם סגור כלשהו כדי לוודא כי כמות האנשים אינה חורגת מן המכסה המותרת באותו מקום לפי הנהלים.

"היישומים האפשריים שניתן לפתח על בסיס הטכנולוגיה שלנו הם רבים ומגוונים. פיתחנו אלגוריתם שמאפשר להפוך כל מצלמת וידיאו פשוטה לגלאי עשן. בהמשך השנה בכוונתנו להתחיל ולשלב טכנולוגיה של זיהוי פנים."

האזינו לאחת מתוכניות הפודקאסט שלנו, שהוקדשה לפעילותה של קרן בירד

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: Cawamo , LiveView , קרן בירד