סופרקום תספק אזיקים אלקטרוניים לשתי מדינות במזרח-התיכון

1 יוני, 2020

לצורך פיילוט במעקב אחר חולי קורונה בבידוד ביתי. משבר הקורונה הזניק גם את הביקוש לאזיקי מעקב אחר אסירים משוחררים. מנכ"ל החברה: "הכמויות שבהן מדובר הן גדולות מכפי שראינו בעבר". המניה מזנקת בנסד"ק

מנייתה של חברת סופרקום (Supercom) מזנקת הערב (ב') בכ-10% במסחר בנסד"ק, וזאת לאחר שהחברה הודיעה כי שלחה לשתי מדינות במזרח-התיכון צמידי-קרסול אלקטרוניים מתוצרתה, לצורך פיילוט בשימוש באמצעים הללו לצורך מעקב אחר חולי קורונה המחויבים להישאר בבידוד ביתי. בחודש שעבר דיווחה החברה על משלוחים לשתי מדינות נוספות לצורך פיילוטים דומים.

סופרקום עוסקת בהפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים, תגי זיהוי מבוססי RFID לעולם הקמעונאות והרפואה, ופתרונות מעקב אלקטרוניים לאסירים משוחררים ואנשים אחרים המצויים תחת השגחה, כמו למשל אנשים הלוקים בדמנציה ועלולים ללכת לאיבוד.

באחרונה השיקה סופרקום פתרון המותאם להשגחה אחר חולי קורונה בבידוד. הפתרון המותאם, שנקרא PureCare, אינו שונה במהותו מהאזיק המיועד לאסירים משוחררים, אך הוא ממותג באופן שונה, צבעו לבן, והוא מגיע עם אפליקציה ידידותית המאפשרת לחולה לעקוב אחר תנאי הבידוד. האזיק הינו למעשה צמיד דקיק וקל-משקל המולבש על הקרסול מתחת לגרב ואינו מפריע לשגרת יומו של החולה ואינו גלוי לעיני הסביבה. הצמיד מתקשר עם הסמרטפון בתקשורת בלוטות' קצרת-מרחק ועל-כן החולה אינו יכול לצאת מביתו ולהשאיר את הסמארטפון בבית כדי להטעות את המערכת. משדר ה-GPS של הסמארטפון משמש לזיהוי מדויק של מיקום האדם המצוי תחת מעקב.

מאז פרוץ משבר הקורונה מחפשות ממשלות ברחבי העולם אמצעים טכנולוגיים לפיקוח על חולי קורונה. מספר מדינות בעולם כבר החלו להתנסות בשימוש באזיקים אלקטרוניים. בדרום-קוריאה הממשלה החלה להצמיד אזיקים אלקטרוניים לחולי קורונה שהפרו את הבידוד. במדינת קנטקי בארצות הברית איפשר בית המשפט לנקוט במדיניות דומה, והונג-קונג החליטה להצמיד אזיק אלקטרוני לכל תייר נכנס, כדי לוודא כי הוא מציית לחובת ההסגר למשך שבועיים.

מגדילים את תפוקת הייצור

סופרקום דיווחה בחודש האחרון על מספר עסקאות משמעותיות גם לאספקת אזיקים אלקטרוניים המיועדים לאסירים משוחררים. הסיבה: מדינות רבות באירופה, בצפון-אמריקה ואזורים נוספים החליטו לבצע שחרור מוקדם של המוני אסירים מבתי הכלא, על-מנת לצמצם את הצפיפות ולמנוע התפרצות של המגיפה מאחורי החומות. הדבר הוביל לדרישה דחופה לאזיקים אלקטרוניים, שנועדו לוודא כי אסירים תחת מעקב אינם מפרים את תנאי שחרורם. מנכ"ל החברה אריה טרבלסי אמר כי החברה נערכת לזינוק בביקוש. "כמויות היחידות שבהן מדובר, לאספקה למספר מדינות במקביל, היא מעבר למה שאנחנו מכירים. אנחנו במאמץ להגדיל את תפוקת הייצור שלנו במטרה לעמוד בדרישה." החברה מייצרת את מוצריה בישראל.

לריאיון עם אורדן טרבלסי, מנכ"ל סופרקום אמריקה>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה , חדשות , טאבלט וסמארטפון , משבר הקורונה

פורסם בתגיות: אזיקים אלקטרוניים , סופרקום