סטרטסיס מפטרת כ-10% מהעובדים

2 יוני, 2020

החברה מעסיקה כ-2,300 עובדים, רובם בישראל ובארה"ב. המהלך תוכנן לפני משבר הקורונה, שהקטין את מכירותיה ברבעון הראשון ב-14.4% לכ- 132.9 מיליון דולר. הקיצוץ בכוח האדם יחסוך כ-30 מיליון דולר בשנה

חברת סטרטסיס הישראלית-אמריקאית (Stratasys) מפטרת 10% מכ-2,300 עובדיה. רוב מהלך הפיטורים יתבצע במהלך החודש הנוכחי, כאשר חלק מהם ייעשה במהלך הרבעון השלישי של 2020. מדובר במהלך אסטרטגי שתוכנן מראש לאחר כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, יואב זייף (בתמונה למעלה). בחודש פברואר 2020 החליף זייף את היו"ר אלחנן יגלום בתפקיד המנכ"ל, וגיבש אסטרטגיה חדשה עבור החברה. סטרטסיס מסרה שהמהלך הוקדם עקב השפעת מגיפת הקורונה על החברה. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בנסד"ק בכ-11% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר.

"הצמצום בכוח האדם הוא מהלך קשה, אולם הוא הכרחי כדי שנוכל לשמור על ריווחיות החברה", אמר זייף. "הדבר לא ישפיע על מפת הדרכים של הבאת מוצרים חדשים לשוק". באמצעות הפיטורים ומהלכי התייעלות נוספים, סטרטסיס מצפה לצמצם את הוצאות התפעול בכ-30 מיליון דולר בשנה. החברה מסרה שמדובר בקיצוץ רוחבי בכל רחבי העולם. סטרטסיס היא מהיצרניות הגדולות בעולם של מדפסות תלת-מימד תעשייתיות.

ההודעה על הקיצוצים הגיעה שבועיים בלבד לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 14.4% במכירות הרבעון הראשון, שהסתכמו בכ-132.9 מיליון דולר. החברה הפסידה 19.9 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה להפסד של 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. היא הסבירה את הירידה במכירות בהשפעה של מגיפת הקורונה על לקוחותיה בעולם. הדבר התבטא בין השאר גם בשינוי בתמהיל המכירות, שאופיין בירידה חדה במכירות של חומרה ושל חומרים מתכלים, אשר צימצמה את הריווחיות הגולמית שלה.

לפני שבועיים אמר זייף שיש לחברה מספיק משאבים כדי להתמודד עם המשבר הנוכחי. זייף: "אנחנו מוכנים היטב לנהל את השפל, עם מאזן חזק ומיקוד בניהול ההוצאות. בקופת החברה יש יותר מ-325 מיליון דולר ואין לה חובות". לדבריו, למשבר הקורונה תהיה השפעה חיובית על החברה בטווח הארוך. "המשבר יצר מודעות בחשיבות של הדפסת תלת-מימד בשיפור הפיתוח, בהפחתת התלות בספקים וביצירת שרשת אספקה חסינה יותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס