אירודרום נכנסה לבורסה בתל אביב באמצעות השלד הבורסאי של חברת אפליי

7 יוני, 2020

ביצעה מיזוג הופכי אל תוך השלד הבורסאי של חברת אפליי שנקלעה לקשיים. מגבשת אסטרטגיית צמיחה בשוק העולמי של שירותי הכשרה ותפעול כלי-טיס בלתי מאויישים. חתמה על מזכר הבנות להקמת מרכז הכשרה ליצרנית אירופית

חברת אירודרום (Aerodrome) המספקת שירותי תיפעול רחפנים לכוחות בטחון וממשלות, השלימה את הכניסה לבורסה בתל אביב בעקבות השלמת עיסקת מיזוג הופכי עם חברת האפליקציות והקידום הדיגיטלי אפליי, שנקלעה לקשיים. בעקבות השלמת המהלך עלתה מניית החברה בבורסה בעשרות אחוזים וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-83.9 מיליון שקל. לשם המחשה, ערב המיזוג בתחילת השנה הוערך השווי של של אירודרום בכ-50 מיליון שקל.

לאחר השלמת העיסקה שונה שמה של החברה לקבוצת אירודרום וכתובתה העוברה לכתובת של אירודרום בראש העין. מנכ"ל אירודרום, רועי דגני, מונה למנכ"ל החברה הממוזגת וכל הדירקטורים ובעלי התפקידים הקודמים הוחלפו בדירקטורים ובבעלי תפקידים מטעם אירודרום. בסוף מאי שונה הסיווג של החברה מחברת תוכנה ואינטרנט לחברת טכנולוגיה ביטחונית.

הפעלת 16 פלטפורמות שונות: מ-25 ק"ג ועד 5.5 טון

חברת אירודרום עוסקת במתן שירותי תפעול,תחזוקה והדרכה של כלי טייס בלתי מאויישים. החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל ובעל השליטה רועי דגני, אשר הגיע מחברת אירונאוטיקס. לפני-כן שימש כמפעיל כטב"מים בחיל האוויר. גם סמנכ"ל התפעול צח שולמן, הגיע מחברת אירונאוטיקס, שבה הוא ניהל את מערך הכטב"מים הגדולים.

כיום החברה מעסיקה כמה עשרות עובדים ועוסקת בהפעלה של 16 פלטפורמות כטב"ם שונות בקטגוריות של מיני כטב"ם, כטב"ם טקטי וכטב"מים אסטרטגיים. בסך הכל, היא מתמחה בהכשרה, אימון ומתן שירותי תפעול של כטב"מים ממשקל 25 ק"ג ועד למשקל של 5.5 טון. בנוסף לתפעולם היא מספקת שירותי תחזוקה, וביצוע ותכנון ניסויי טיסה, כולל תיחקור ותיעוד.

מרכז תפעול באירופה עבור יצרנית כטב"מים זרה

במצגת למשקיעים שהיא פירסמה בחודש שעבר, היא דיווחה על כוונתה להקים צוות מיזוגים ורכישות לצורך איתור הזדמנויות שיסייעו לה להיות חברה מובילה בשוק העולמי. מדובר בשוק צומח, אשר להערכת מכון Technavio צומח בקצב של 15.5% בשנה וצפוי להגיע להיקף של כ-45.8 מיליארד דולר בשנת 2025.

בשנת 2019 הסתכמו מכירות אירודרום בכ-9.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-5.4 מיליון שקל ב-2018. כיום יש לחברה שבעה לקוחות פעילים, בעיקר גופים בטחוניים ותעשייות המייצרות כלי-טיס בלתי מאויישים, ציוד אלקטרו-אופטי וציוד תומך.

לאחרונה היא דיווחה על חתימת מזכר הבנות להקמת מרכז אימון טקטי באירופה עבור כלי טיס בלתי מאוישים של חברה זרה, העוסקת בפיתוח וייצור כלי טיס בלתי מאוישים לשוק הביטחוני וגורמי ממשל ברחבי העולם. ההסכם הסופי אמור להיחתם בתוך כחודשיים. מדובר במרכז אימונים ראשי של החברה, אשר ישרת את לקוחותיה הביטחוניים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: כטב"ם , מל"ט