סינופסיס רכשה את המתחרה של אופטימל פלוס

11 יוני, 2020

אופטימל פלוס מחולון נמכרה לפני שבוע ל-NI תמורת כ-365 מיליון דולר. בעקבות שתי העיסקאות החדשות נוצרה מפת תחרות חדשה בתחום התוכנות לאופטימיזציה של ייצור שבבים

שתי עסקאות רכישה נפרדות שבוצעו השבוע מייצרות תמונת תחרות חדשה בשוק ניתוח תהליכי הייצור של מפעלי שבבים. חברת סינפוסיס (Synopsys) רכשה את חברת Qualtera הצרפתית אשר פיתחה תוכנה מבוססת ביג-דטה האוספת מידע מתהליכי הייצור ושרשרת האספקה של מפעלי ייצור שבבים, מנתחת אותו ומספקת תובנות המאפשרות לשפר את תהליכי הייצור ואת התפוקה של המפעלים. קוולטרה היא מתחרה ישירה של חברת אופטימל פלוס מחולון (Optimal Plus), אשר נימכרה לפני כשבוע לחברת נשיונל אינסטרומנטס (NI) תמורת כ-365 מיליון דולר.

סינופסיס לא מסרה מה היקף העיסקה, אולם לקוחותיה של קוולטרה הן חברות ייצור שבבים, חברות פאבלס וחברות המספקות שירותי אריזת השבבים (OSAT). חברת קוולטרה הוקמה בעיר מונפלייה בשנת 2010 ומעסיקה כ-25 עובדים. עד היום היא גייסה כ-4.5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. המערכת שלה אוספת את המידע לאחר תהליך הייצור, ובכך משלימה את פתרון האנליטיקה של סינופסיס, הכולל כיום את החבילות Synopsys Yield Explorer ו-Synopsys TestMAX, האוספים מידע מקבצי התכנון לפני תחילת הייצור. ביחד, סינפוסיס מתכננת לספק פתרון אנליטיקה מלא לכל התהליך של ייצור שבבים.

התחרות עוברת מחברות קטנות לחברות גדולות

המתחרה הישראלית, אופטימל פלוס, היא חברה גדולה יותר. היא פיתחה תוכנה מבוססת אנליטיקס וביג דטה אשר אוספת מידע מכל מרכיבי שרשרת האספקה בתהליכי הייצור של שבבים ושל מוצרי אלקטרוניקה, כדי לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות שיאפשרו לשפר את איכות הייצור ולהפחית את שיעור המוצרים הפגומים.

החברה מעסיקה כ-240 עובדים ומכירותיה בשנת 2019 הסתכמו בכ-51 מיליון דולר. להערכת אופטימל פלוס, התוכנה שלה בודקת כ-100 מיליארד שבבים בשנה. בין לקוחותיה: און סמיקונדקטור, NXP, אנבידיה, מארוול, קואלקום, זיילינקס ו-AMD. בעקבות שתי העסקאות האלה, מסתמנת מפת תחרות חדשה בשוק הזה: במקום חברות סטארט-אפ קטנות או בינוניות – התחרות עובדת למאבק בין שתי חברות גדולות מאוד: חברת נשיונל אינסטרומנטס וחברת סינופסיס.

נשיונל אינסטרומנטס היא מהחברות הגדולות בעולם בתחום מערכות הבדיקה האוטומטיות, ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-5.2 מיליארד דולר. סינופסיס היא יצרנית מובילה של תוכנות לתכנון אלקטרוני, קניין רוחני לתעשיית השבבים ותוכנות לבדיקת איכות תוכנות. מכירותיה מסתכמות בכ-860 מיליון דולר ברבעון והיא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-28.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: סינופסיס