וויביט ננו גייסה 4.5 מיליון דולר להשלמת המסחור

15 יוני, 2020

החברה, המפתחת זיכרון חדשני מסוג ReRAM, גייסה את הסכום בבורסה האוסטרלית. מנכ"ל החברה ל-Techtime: "מקווים תוך שנה להתחיל בשיחות עם לקוחות. בסין מתלהבים מהטכנולוגיה שלנו"

חברת וויביט ננו (Weebit Nano) מהוד השרון, המפתחת זיכרון בלתי-נדיף מסוג ReRAM, הודיעה היום (ב') כי השלימה גיוס הון בהיקף של 6.6 מיליון דולר אוסטרלי (כ-4.5 מיליון דולר אמריקאי). החברה גייסה את הסכום באמצעות הקצאת מניות פרטית בבורסה האוסטרלית (ASX), שבה היא נסחרת, לפי מחיר של 0.28 דולר אוסטרלי למניה, המשקף דיסקאונט של כ-20% בהשוואה למחיר הנעילה ב-8 ביוני. כעת, החברה מנסה לגייס סכום נוסף של 0.5 מיליון דולר אוסטרלי באמצעות הצעת מניות לציבור באותו מחיר. בשיחה עם Techtime אמר מנכ"ל החברה, קבוי חנוך, "גייסנו סכום אפילו גבוה יותר מכפי שהאמנו שאפשרי בנסיבות הנוכחיות בשוק. זה יאפשר לנו להתקדם לעבר המסחור, ואני מקווה שתוך שנה נתחיל כבר במגעים ממשיים עם לוקחות פוטנציאליים."

לפי הפירוט שמסרה החברה לבורסה האוסטרלית, כמחצית מהסכום שגויס יוקצה לצורך פיתוח מודול ייעודי לתחום המערכות המשובצות, שוק היעד הראשון שסימנה החברה עבור טכנולוגיית ה-ReRAM שפיתחה. "הטכנולוגיה שלנו כבר הוכחה ונבדקה על ידי לקוחות. עכשיו אנחנו מפתחים את המודול שמסביב לזיכרון, שמקשר בין הזיכרון למערכת, וזאת כדי להפוך אותו למוצר מתאים עבור מערכות משובצות מחשב." החברה מבצעת את פיתוח הטכנולוגיה שלה במכון המחקר הצרפתי Leti.

עוד עולה מהפירוט כי 20% מהסכום יוקצו לפיתוח רכיב הקרוי Selector, שנועד למנוע זליגה של זרמים חשמליים בין תאי זיכרון, וכ-15% לצורך העברת הטכנולוגיה לייצור בפאב עם תום הפיתוח.

בסין מתלהבים מהטכנולוגיה

וויביט ננו מפתחת זיכרון מסוג חדש הקרוי ReRAM (Resistive Random Access Memory), המתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוק ממקור הכוח. על כן, מדובר בזיכרון "בלתי נדיף" מצד אחד, כמו זיכרון הפלאש, ומצד שני מהיר, פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון נדיף (DRAM). להערכת החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק נמוך פי 1,000, ומיועד לתת מענה לצרכים העתידיים של תעשיית האלקטרוניקה לזיכרונות מהירים, חסכוניים באנרגיה ובעלי קיבולת גבוהה ליישומים מתחומי ה-IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

וויביט ננו הכריזה בשנה האחרונה על שני שיתופי פעולה מסחריים ראשונים, שניהם עם חברות שבבים סיניות, XTX ו-SiEn. שיתופי הפעולה נועדו לבחון את השילוב של רכיב הזיכרון של ווביט ננו במוצרים של שתי החברות. "סין היא צרכנית השבבים הגדולה ביותר בעולם, והם גם מאוד נחושים לבסס תעשיית שבבים עצמאית ועל כן מעוניינים בטכנולוגיות מתקדמות. הטכנולוגיה שלנו מתקבלת שם בהתלהבות גדולה."

האזינו לשיחה עם מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך באחד הפודקאסטים שלנו מחודש  אוקטובר 2019

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weenit Nano , קובי חנוך