אנבידיה ומרצדס יפתחו מחשב נהיגה אוטונומית

24 יוני, 2020

בכל מכונית חדשה של מרצדס יותקן מחשב הבינה המלאכותית NVIDIA DRIVE AGX Orin, אשר יאסוף מידע מכל החיישנים ויתכנן את מסלול הנסיעה

מרצדס בנץ ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה בפיתוח מחשב רכב ותוכנת נהיגה אוטונומית שיתחילו להכנס למכוניות של מרצדס כבר בשנת 2024. הארכיטקטורה החדשה תתבסס על NVIDIA DRIVE, שהיא מערכת תוכנה פתוחה אשר עובדת על-גבי המחשב DRIVE AGX, של אנבידיה. על-פי התוכנית, בכל מכונית חדשה של מרצדס יותקן המחשב NVIDIA DRIVE AGX Orin. מדובר במחשב ייעודי לבינה מלאכותית המבצע עד 200 טריליון פעולות חישוב בשנייה (200TOPS).

המחשב אוסף מידע מכל חיישני הרכב ומתכנן את מסלול הנסיעה. ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר שלשתי החברות יש חזון משותף למכונית העתיד. "ביחד נחולל מהפיכה בחוויית הבעלות על מכונית, נהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לשדרוג מתמיד לאורך כל חייה, באמצעות עדכוני תוכנה שיתבצעו במתכונת OTA- Over The Air".

אולה קלניוס, יו"ר דיימלר AG ומנהל מרצדס-בנץ, אמר: "הפלטפורמה העתידית שעליה אנו מכריזים היום תהפוך למערכת מרכזית בכלי-הרכב העתידיים של מרצדס-בנץ. היכולות והשדרוגים שיירדו לרכב היישר מהענן ישפרו את הבטיחות ואת הערך של המכוניות שלנו". בשלב הזה החברות מתמקדות בפיתוח יישומי AI ונהיגה אוטונומית (AV) הכלולים בתקן SAE רמה 2, וכן פונקציות חנייה אוטומטית עד רמה 4.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אנבידיה