בלקין לייזר גייסה 12.25 מיליון דולר עבור מכשיר לטיפולי עיניים בלייזר

22 יולי, 2020

הטכנולוגיה מבוססת על הקרנת 120 פולסי לייזר קצרצרים אל גבולות האישון, אשר מאיצים את תהליך ניקוז הנוזלים מהעין ועל-ידי כך מפחיתים את הלחץ התוך-עיני

חברת בלקין לייזר מיבנה (Belkin Laser) השלימה סבב גיוס הון שני בהיקף של 12.25 מיליון דולר בהובלת Rimonci Capital ו-Santen Ventures. בגיוס השתתפו גם BioLight Life Sciences, CR-CP Life Science Fund ו-C-Mer Eye Care Holdings. עד היום החברה גייסה כ-6.6 מיליון דולר, סכום הכולל גם מענק של האיחוד האירופי בהיקף בהיקף של 2.5 מיליון אירו. החברה פיתחה מכשיר לייזר לטיפול בחולי גלאוקומה המבוסס על טכנולוגיה שהמציא פרופ' מיכאל בלקין.

לדברי מנכ"לית החברה, דריה למאן-בלומנטל, ההון שגוייס ישמש לביצוע ניסויים נוספים במסגרת פרוייקט GLAUrious של האיחוד האירופי ולביצוע ניסויים קליניים באסיה. הקונסורציום האירופי הוקם כדי לקדם את הטכנולוגיה של בלקין, אשר מיועדת לספק מענה לבעיה מיוחדת: מחלת הגלאוקומה היא מחלה כרונית הפוגעת בכ-140 מיליון אנשים בעולם. היא גורמת להתדרדרות הראייה עד לכדי עיוורון, לרוב עקב לחץ תוך-עיני גבוה.

טיפול אוטומטי, פעם בשנה, הנמשך שנייה אחת בלבד

אומנם לא ניתן לרפא אותה אולם ניתן לעכב את התהליך באמצעות טיפול בטיפות עיניים. הבעיה נעוצה בכך שמדובר בטיפול האורך זמן ודורש משמעת, ולכן כמחצית מהחולים מפסיקים אותו בתוך שנה מתחילת הטיפול. הפתרון של החברה מבוסס על תהליך אוטומטי נטול כאבים הנמשך שנייה אחת בלבד: הקרנה של 120 פולסי לייזר קצרצרים (באורך של ננו שניות כל אחד) אל גבולות האישון, אשר מאיצה את תהליך ניקוז הנוזלים מהעין, ועל-ידי כך מפחיתה את הלחץ התוך עיני.

התהליך מתבצע פעם בשנה, באופן אוטומטי וללא מגע: מערכת ההקרנה מתכווננת אל מטרתה באמצעות מצלמה הכוללת אלגוריתם עיבוד תמונה המזהה את אתרי היעד וממקד בהם את קרני הלייזר. הטכנולוגיה מוגנת באמצעות שני פטנטים של החברה: הראשון הוא למיקוד אנרגיה אלקטרו-מגנטית באתר יעד בעין, והשני הוא לאיתור אוטומטי של היעד ומעקב אחריו גם כשהעין בתנועה.

היערכות לפעילות מסחרית בשנת 2021

שנת 2020 היא שנת מעבר קריטית עבור החברה. חברת בלקין לייזר הוקמה בשנת 2013 ומאז עוסקת בפיתוח הטכנולוגיה. השנה הטכנולוגיה הגיעה לבשלות, והחברה החלה בפיתוח גרסה מסחרית של המערכת. במקביל, היא הציגה בינואר השנה את התוצאות הראשונות של ניסוי קליני בקרב 120 חולים שנערך בלונדון במסגרת קונסורציום GLAUrious.

המשך הניסויים במסגרת הקונסורציום נועד לספק מידע להגשת בקשת אישור שיווק מה-FDA בארה"ב, כנראה לקראת סוף 2020, והגשת בקשה לקבלת אישורים בסין, בתחילת 2021. לאחר מכן היא אמורה להתחיל בתהליכי המסחור של הטכנולוגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בלקין לייזר , לייזר