שווי השוק של סולאר-אדג' הגיע ל-10 מיליארד דולר

4 אוגוסט, 2020

המניה מזנקת בנסד"ק בעקבות דו"ח טוב מהמצופה, שבו הציגה מכירות שיא באירופה ובשאר העולם ופיצתה על ירידה בארה"ב. המפעל בציפורית יחל לייצר החודש. "עד סוף השנה 66% ממוצרינו ייוצרו באזורים ללא מכסי-מגן"

מניית חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מזנקת היום (ג') עם פתיחת המסחר בנסד"ק בכ-14.5% לשיא של כמעט 200 דולר למניה. בעקבות כך, ושווי השוק (market cap) של החברה נושק ל-10 מיליארד דולר. הסנטימנט החיובי נובע מתוצאות רבעוניות טובות מהצפוי. ברבעון השני הסתכמו הכנסותיה ב-331 מיליון דולר – אמנם ירידה של 23% בהשוואה לרבעון הראשון (שבו השיגה מכירות שיא), אך עלייה של 2% בהשוואה לרבעון הקודם ומעל לטווח התחזית של החברה. שולי הרווח ברבעון האחרון הסתכמו ב-31% והחברה דיווחה על רווח נקי של 36.7 מיליון דולר.

בפילוח גיאוגרפי, מתגלה מגמה הפוכה בין ארצות הברית לשאר השווקים בעולם. המכירות בארה"ב ירדו משמעותית ברבעון האחרון והסתכמו ב-124 מיליון דולר, ואילו באירופה המכירות צמחו להיקף שיא של 144 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 122 מיליון דולר ברבעון הקודם. למרות הקורונה, אירופה הופכת לשוק היעד הגדול ביותר של החברה, שתפס ברבעון האחרון כ-46.5% מההכנסות.

מניית סולאר-אדג' עם פתיחת המסחר בנסד"ק
מניית סולאר-אדג' עם פתיחת המסחר בנסד"ק

בשיחת הוועידה עם משקיעים, אמר המנכ"ל צבי לנדו שהחברה הציגה צמיחה במכירות בגרמניה, פולין, שווייץ, צרפת, איטליה והולנד. "אומנם אירופה נפגעה מאוד מהמגיפה, אך הממשלות נקטו צעדים מהירים לחיזוק הכלכלה, ובכלל זה תמריצים בתחום האנרגיה המתחדשת". בשווקים האחרים בעוצם החברה השיגה מכירות שיא של 41.3 מיליון דולר (13.3% מההכנסות), בעיקר בזכות מכירות חזקות באוסטרליה, בישראל ובטאיוואן. החברה מעריכה שמכירותיה ברבעון הבא יסתכמו ב-320-350 מיליון דולר.

לקראת ייצור סדרתי עם יצרן רכב

בתחומים החדשים שאליהם נכנסה החברה בשנתיים האחרונות באמצעות רכיש, שלוש חברות – מערכות אל-פסק, רכב חשמלי וסוללות ליתיום – סולאר-אדג' עדיין משקיעה בעיקר בפיתוח וההכנסות מתחומים אלה שוליות. ברבעון האחרון הם הסתכמו ב-21.8 מיליון דולר, בעיקר ממכירת סוללות ליתיום מתוצרת חברת קוקאם (Kokam) הדרום-קוריאנית שסולאר-אדג' רכשה בשנה שעברה.

בתחום הרכב החשמלי, שלתוכו נכנסה סולאר-אדג' עם רכישת חברת SMRE האיטלקית, גילה המנכ"ל לנדו כי החברה מצויה בשלבים מתקדמים של שיתוף פעולה עם יצרן רכב. "סיפקנו רכיבים סולאריים למערכת העברת-כוח (powertrain) במכונית חשמלית' במסגרת מבדקים סופיים לפני ייצור עם יצרן הרכב".

להתחמק ממכסי-המגן האמריקאיים

בתחום הייצור, בעקבות מלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין ומכסי המגן שמטיל הממשל בארצות הברית על סחורות ומוצרים המיוצרים בסין, סולאר-אדג' גיוונה את מוקדי הייצור שלה במטרה להפחית את נטל המכסים. בשנה שעברה הקימה החברה מפעל בוויאטנם, שכבר פועל בתפוקה מלאה, ומפעל מתקדם בישראל, באזור התעשייה ציפורית, שיחל לייצר במהלך החודש הקרוב.

בשיחת הוועידה, הציב סמנכ"ל הכספים של החברה רונן פייר יעד להגדלת התפוקה במפעלים שאינם מחוייבים במכס בכניסה לארצות הברית. "אני מאמין שעד סוף השנה כשני-שליש מהמוצרים שלנו ייוצרו באזורים שלא מוטלים עליהם מכסים, ובכלל זה וייטנאם, הונגריה וישראל. אני מאמין כי נוכל להגדיל את שיעור הייצור נטול מכסים מעבר ל-66% במהלך 2021, אך קשה לי להעריך אם ומתי נוכל להגיע ל-100%, בוודאי לא בשנה הבאה".

האזינו לריאיון עם ליאור הנדלסמן, אחד ממייסדי סולאר-אדג' (שעזב בחודש שעבר את החברה), מתוך הפודקאסט שלנו שעלה לרשת בחודש יוני 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: סולאר-אדג'