אייסייט וגלובוקונקט יפתחו מערכת ניטור נהג למשאיות גז ונפט

19 אוגוסט, 2020

גלובוקונקט הצרפתית מספקת מערכות טלמטריה לציי תובלה של חומרים מסוכנים. אייסייט פיתחה טכנולוגיה המתריעה על הירדמות הנהג. "המשאיות הללו מובילות חומרים מסוכנים ונפיצים בכבישים הראשיים"

חברת אייסייט (Eyesight) הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת GloboConnect הצרפתית, המספקת פתרונות תוכנה וחומרה למנהלי ציי רכב. שתי החברות יפתחו ביחד מערכת טלמטריה ייעודית לניהול ציים בתעשיית הגז והנפט, הכוללת את טכנולוגיית ניטור הנהג (DMS) של אייסייט. גלובוקונקט פעילה בעיקר בצרפת, אפריקה ותת-היבשת ההודית ומספקת מערכות ניהול ציים לכ-50,000 משאיות להובלת נפט וגאז.

בשיחה עם Techtime הסביר סמנכ"ל תחום ציי הרכב באייסייט, ישראל רון, על החשיבות של ניטור נהג בתעשיה הזו. "המשאיות הללו מובילות חומרים מסוכנים ונפיצים בכבישים הראשיים של המדינה. אבל גם כאשר תאונה של משאית כזו אינה מובילה לפיצוץ או דליפה, הדבר גורם לחסימות כבישים ועומסי תנועה, מאחר שפינוי של משאית כזו הינו תהליך מורכב וממושך."

הפיתרון המשותף יתבסס על התוכנה של אייסייט והחומרה של גלובוקונקט. מלבד התראה מפני הירדמות ועישון תוך כדי נסיעה, הטכנולוגיה של אייסייט תרחיב את סוגי הדאטה שתאסוף מערכת הטלמטריה ותאפשר למנהלי הציים לקבל נתונים מגוונים יותר על דפוסי הנהיגה של הנהג. בעולם התובלה, נהוג לדרג את הנהגים על פי מדדים שונים של בטיחות וביצועים, בין היתר על סמך נתונים ממערכות טלמטריה. "החברות הללו משקיעות רבות ביישומי בטיחות, בעיקר במניעת עייפות".

זיהוי סימני הירדמות על סמך תנועת העפעפיים

אייסייט פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת עירנותו יורדת. האלגוריתמים גם מזהים הסחות דעת כדוגמת שימוש בסמארטפון תוך כדי נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

עד כה דיווחה החברה על מספר שיתופי פעולה בשוק הרכב, עם ספקיות מערכות (Tier-1), כדוגמת גרופו אנטולין הספרדית, שגם השקיעה באייסייט, חברות Aftermarket כדוגמת Exun הסינית. בחודש נובמבר גם דיווחה על ההסכם הראשון עם יצרן רכב (OEM) אמריקאי, שיטמיע את הפלטפורמה שלה בשני דגמים שצפויים לצאת לשוק ב-2021.

שני שליש מתאונות הדרכים – בגלל הסחות דעת

ממחקר של חברת הביטוח Atlas עולה שכשני שליש מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהסחת דעת של הנהג. כלי רכב אמנם מצוידים כיום במערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת נתיב ובלימה אוטומטית. ואולם, לצד השיפור בבטיחות, מערכות אלה עשויות ליצור לעיתים תחושת שאננות שעלולה לגרום לנהג לבצע פעולות מסוכנות כמו שליחת הודעות במהלך הנסיעה. להערכת חברת המחקר Strategy Analytics, מספר המערכות לניטור נהג בתעשיית הרכב יגדל מ-13 מיליון ב-2019 ל-42 מיליון ב-2025.

גם הרגולטור כבר מתחיל להתייחס לחשיבות המערכות המופנות כלפי פנים הרכב ועוקבות אחר דריכות הנהג. כך למשל, התוכנית האירופית לדירוג כלי רכב חדשים (Euro NCAP), המעניקה לכל דגם רכב ציון בטיחות, הודיעה כי החל מ-2020, תכלול בהערכות הבטיחות שלה את הצורך במערכות ניטור נהג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: אייסייט , גז ונפט , ניהול ציים , ניטור נהג