פי.סי.בי טכנולוגיות מחפשת עסקת רכישה בחו"ל

23 אוגוסט, 2020

המטרה: להגיע אל לקוחות חדשים בעולם המערבי. המכירות ברבעון השני זינקו ב-24% לכ-31.3 מיליון דולר. המנכ"ל שפירא: "ליבת העסקים של החברה, התעשייה הצבאית והתעשייה הרפואית, לא הושפעו ממגיפת הקורונה"

בתמונה למעלה: אולם הרכבות בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות

ברבעון השני של 2020 צמחו המכירות של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies) בכ-24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-31.3 מיליון דולר. הצמיחה הורגשה בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה: ייצור מעגלים מודפסים והרכבת כרטיסים אלקטרוניים. רוב לקוחות החברה מגיעים מתעשיות האלקטרוניקה הצבאית והרפואית בישראל.

החברה דיווחה על עלייה של 45% ברווח הגולמי (כ-3.6 מיליון דולר) בעקבות מימוש תוכנית לשיפור הפיריון ברצפת הייצור וקיטון בעלויות הייצור הקבועות. הרווח הנקי הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-365 אלף דולר ברבעון השני 2019. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המכירות בכ-57.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-54 מיליון דולר במחצית הראשונה 2019.

מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא, אמר שהשיפור בהכנסות נובע מצמיחה בביקושים מצד התעשייה הצבאית והרפואית, "אשר לא הושפעו ממגיפת הקורונה ומהוות את ליבת העסקים של החברה. כדי לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולהגדיל את כושר הייצור אנו ממשיכים בהשקעות בציוד ובקווי ייצור חדשניים".

התרחבות באמצעות מו"פ ורכישות בחו"ל

שפירא: "לאחרונה רכשנו תיק לקוחות שלהערכתנו צפוי להניב תוספת הכנסות שנתיות בהיקף של כ-5-8 מיליון דולר. אנחנו מאמינים שהרכישה תאפשר לנו כניסה לעבודה מול חברות חדשות. לצד זאת אנו בוחנים כל העת אפשרויות להגדלת כושר הייצור במספר מוקדים בעולם המערבי באמצעות רכישות אטרקטיביות". חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק נמצאת בשליטת קרן פימי (כ-48%) ונסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של כ-366.7 מיליון שקל. היא מספקת שירותי ייצור מעגלים מודפסים (PCB) מורכבים בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי בהרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות (EMS). כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים.

במהלך הרבעון הראשון של 2020 היא החלה בתהליך הפרדת מחלקת הפיתוח משאר המחלקות ההנדסיות והטכנולוגיות בחברה, במטרה לפתח מוצרים ותהליכי ייצור חדשניים. כיום המאמצים מתמקדים בפיתוח יכולות נוספות למעגל המודפס ושילוב הטכנולוגיה החדשה בתהליכי הייצור, וכן באיפיון ופיתוח ציוד וחומרים חדשים. צוות הפיתוח כולל מומחים בתחומי הכימיה, חומרים ומכניקה.

בדו"ח השנתי של 2019 החברה מסרה שהיא מפתחת תחום עסקי חדש לגמרי: שירותי תכנון, ייצור והרכבת מכלולים של מארזים מתקדמים. החברה לא מסרה פרטים על התפתחות התחום הזה, אולם באתר האינטרנט החדש שהיא העלתה לאוויר לפני כשלושה חודשים, היא מציגה עצמה כספקית פתרונות כוללים (one-stop-shop) משלבי התכנון ועד שלבי הייצור הסופי (box building).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , פי.סי.בי טכנולוגיות , פי.סי.בי.