נאט"ו תבחן את הכוונת של Smart Shooter בתרגיל צבאי ב-2021

25 אוגוסט, 2020

תיבדק היכולת של מערכת בקרת-האש ביירוט רחפנים באמצעות נשק קל. התרגיל הוא חלק מתוכניתה של נאט"ו לגיבוש הטכנולוגיות שישמשו את כוחותיה למאבק בטרור

בתמונה למעלה: תרגיל של כוחות נאט"ו בתחילת השנה בגרמניה. מקור: NATO
חברת סמרט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור הודיעה כי מערכת בקרת-האש החכמה שפיתחה, SMASH, נבחרה להשתתף בתוכנית העבודה של נאט"ו להגנה מפני טרור (Nato Dat PoW), במסגרתה מגבש נאט"ו את מכלול הטכנולוגיות שישמשו את כוחותיו בהתמודדות מול איומי טרור שונים. המערכת של סמרט-שוטר למעשה נכללת ברשימה מצומצמת של טכנולוגיות שייבחנו כאמצעי ליירוט כלי-טיס בלתי מאוישים בתרגיל צבאי שמתוכנן להיערך במחצית השנייה של 2021.

בחודש יולי נבחרה סמרט-שוטר לרשימה המצומצמת של ספקיות שבחר משרד ההגנה האמריקאי (DoD) עבור תוכנית ההגנה של ארצות הברית מפני רחפנים וכטב"מים קטנים (C-sUAS). בשתי התוכניות, של משרד ההגנה האמריקאי ושל נאט"ו, מערכת בקרת-האש מיועדת לאפשר לחייל חי"ר להשמיד רחפן באמצעות נשקו האישי בלבד.

סמרט-שוטר פיתחה מערכת בקרת-אש בשם SMASH, הניתנת להתקנה באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. החייל מפעיל מערכת המתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות אוטומטית על המטרה מאפשרת לחייל לכוון הנשק ללא מאמץ, וכאשר הקנה בזווית הנכונה ההדק  משתחרר אוטומטית. להערכת החברה, המערכת משפרת באופן דרמטי את שיעור הפגיעה. המערכת מצוידת במצב מיוחד לפגיעה ברחפנים.

מערכת בקרת-האש SMASH
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות