מהינדרה בודקת את פלטפורמת REE לייצור רכב חשמלי

27 אוגוסט, 2020

יצרנית הרכב ההודית מעוניינת להיכנס לשוק הרכב החשמלי. בוחנת ייצור רבע מיליון מכוניות חשמליות מסחריות על בסיס הפלטפורמה הגנרית של חברת REE התל אביבית

חברת REE התל אביבית וחברת Mahindra & Mahindra ההודית, יבחנו ייצור משותף של רכב מסחרי חשמלי על-בסיס פלטפורמת הרכב הגנרית של חברת REE. שתי החברות הודיעו על חתימת הסכם הבנות לבחינת האפשרות לייצר 200-250 אלף כלי-רכב חשמליים. "שותף כמו מהינדרה מאפשר לנו להאיץ את קצב הבאת הטכנולוגיה שלנו אל השוק", אמר מנכ"ל ומייסד משותף של REE, דניאל בראל. מהינדרה מייצרת מכוניות בעלות מנוע שריפה פנימית בהיקף של כ-40,000 מכוניות בחודש.

ההסכם הוא חלק מהחלטתה להיכנס לתחום הרכב החשמלי. חברת REE פיתחה קונספט של מרכב שבו תת-המערכות – מתלים, מנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות הבקרה וכל המערכות האלקטרוניות – משולבים בתוך הגלגלים עצמם. הסוללה תופסת את מרכז הרכב לכל ארכו ורחבו. הדבר איפשר לפתח פלטפורמה שטוחה ומודולרית המוזילה עלויות ומעניקה חופש רב בתכנון הרכב. ניתן להתאים אותה לכלי-רכב מסוגים שונים, שכולם מאופיינים במרכז כובד נמוך המעניק לרכב יציבות מוגברת.

בספטמבר 2019 חשפה יצרנית מכלולי הרכב היפנית, מוסאשי סיימיטסו (Musashi), פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי אשר פותחה על בסיס הטכנולוגיה של REE. חברת REE הוקמה על-ידי מייסדי חברת סופטוויל (SofWheel), דניאל בראל ואבישי סרדס. סופטוויל החלה לפעול בשנת 2011 ופיתחה גלגל חכם עבור כיסאות גלגלים ואופניים, הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים. אלא שהיעד האמיתי של החברה היה לתכנן גלגל חדש עבור תעשיית הרכב.

תעשיית הרכב מתחשמלת

בספטמבר 2018 גייסה סופטוויל 25 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-140 מיליון דולר. בגיוס השתתפו גם מוסאשי וגם חברת מיצובישי. ביוני 2019 הופרדה פעילות הגלגל מפעילות סופטוויל, עם הקמת חברת REE. לצד שיתוף פעולה אפשרי עם מהינדרה (קונצרן תעשייתי בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר) ושיתוף הפעולה הקיים עם מוסאשי, חברת REE דיווחה עד היום גם על הסכמי שיתוף פעולה עם חברת מיצובישי ועם יצרנית מכלולי הרכב האמריקאית Tenneco.

שוק הרכב החשמלי נמצא בצמיחה. להערכת חברת המחקר Allied Market Research, מכירות הרכב החשמלי בשנת 2019 הסתכמו בכ-162 מיליארד דולר. השוק צפוי לצמוח בקצב שנתי של 22.6% ולהגיע להיקף של כ-803 מיליארד דולר בשנת 2027.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: רכב חשמלי