פריורטק מכרה את מלוא אחזקותיה בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות

30 אוגוסט, 2020

מכרה לשורה של משקיעים מוסדיים כ-32.2% ממניות החברה תמורת כ-118 מיליון שקל. בעקבות העסקה פרשו הנציגים מטעמה, רפי עמית ויותם שטרן, מדירקטוריון החברה. קרן פימי היא בעלת השליטה בפי.סי.בי טכנולוגיות

בתמונה למעלה: אולם הרכבות בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות במגדל העמק

חברת האחזקות פריורטק מכרה ביום חמישי בשבוע שעבר (27 באוגוסט) את מלוא אחזקותיה, כ-32.2%, בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies). החברה דיווחה הבוקר (א') לבורסה שהעסקה מחוץ לבורסה ובמסגרתה היא מכרה כ-23 מיליון מניות במחיר של 5.15 ש"ח למניה, מעט מתחת למחיר הנעילה של מניית פי.סי.בי טכנולוגיות ביום חמישי, 5.35 ש"ח. התמורה הכוללת של העסקה היא כ-118 מיליון ש"ח. ל-Techtime נודע כי המניות נמכרו לשורה של משקיעים מוסדיים, ובהם חברות ביטוח.

פריורטק היא קבוצת אחזקות של חברות ישראליות בתחום הסמיקונדקטור. היא מחזיקה ב-23% ממניות קמטק ובכ-67% ממניות אמיטק. בעבר היתה פריורטק בעלת השליטה בפי.סי.בי טכנולוגיות והחזיקה בכ-70% ממניותיה. במאי 2018 מכרה פריורטק לקרן פימי (FIMI) כ-34.5 מיליון מניות תמורת 124 מיליון ש"ח, והשליטה בפי.סי.בי טכנולוגיות עברה לידי הקרן. בין פימי לפריורטק נחתם הסכם בעלי מניות שלפיו יהיה לפימי רוב בדירקטוריון החברה ולפריורטק ניתנה הזכות למנות שני חברי דירקטוריון מטעמה.

כעת, לאחר מכירת כל אחזקותיה, הסתיים הסכם בעלי המניות ושני הדירקטורים מטעמה של פריורטק, מנכ"ל קמטק רפי עמית וסמנכ"ל הכספים של פריורטק יותם שטרן, חדלו לכהן בדירקטוריון פי.סי.בי טכנולוגיות. מכירת מלוא אחזקותיה של פריורטק מותירה את קרן פימי כגוף המרכזי השולט בחברה. בעל העניין השני בגודלו כעת הוא בית ההשקעות ילין לפידות, המחזיק כ-5.4% ממניות החברה.

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות מספקת שירותי ייצור מעגלים מודפסים (PCB) מורכבים בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי בהרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות (EMS). כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים. ברבעון השני של 2020 צמחו מכירותיה בכ-24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-31.3 מיליון דולר. הצמיחה הורגשה בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה: ייצור מעגלים מודפסים והרכבת כרטיסים אלקטרוניים. רוב לקוחות החברה מגיעים מתעשיות האלקטרוניקה הצבאית והרפואית בישראל.  במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המכירות בכ-57.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-54 מיליון דולר במחצית הראשונה 2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: PCB , פי.סי.בי טכנולוגיות