יאסקווה ישראל פיתחה רובוט לבדיקות קורונה

1 ספטמבר, 2020

הרובוט הראשון הותקן במעבדה הראשית לבדיקות קורונה בצה"ל. מנכ"ל יאסקווה ישראל, אריק דן: "לאחר מסירת המערכות הראשונות למעבדות בישראל, נתחיל לטפל בפניות של משרדי בריאות ומוסדות בריאות מכל רחבי העולם"

מרכז המו"פ הישראלי של חברת יאסקווה היפנית (YASKAWA Electric Corporation) השלים את הפיתוח של מערכת רובוטית לביצוע בדיקות קורונה. המערכת הראשונה הותקנה במעבדה הראשית לבדיקות קורונה בצה"ל, וכעת נערכת יאסקווה ישראל לספק אותו למעבדות קורונה נוספות בישראל ובעולם. לדברי נשיא ומנכ"ל יאסקווה ישראל, אריק דן, "לאחר מסירת המערכות הראשונות למעבדות בישראל תחל החברה לטפל בפניות של משרדי בריאות ומוסדות בריאות מכל רחבי העולם, המתעניינים במוצר".

המערכת שפותחה בישראל מבוססת על זרוע רובוטית בעלת 6 צירים ורכיבים חיצוניים, המבצעים חלק מתהליך הבדיקה באופן אוטומטי וללא מגע יד אדם. תהליך הבדיקה כולל דיגום מ-96 מבחנות שדה בכל סבב בדיקה והכנה לביצוע בדידקת PCR. הרובוט מאפשר להגדיל את התפוקה עד לכ-2,800 בדיקות ביממה. הרובוט מחליף עבודה ידנית של עובדי מעבדה.

הרובוט מדוייק ומהיר מהם, מונע טעויות אנוש ומפחית את הסיכון של עובדי המעבדות הבאים במגע עם הדגימות. דן: "המערכת הרובוטית שפותחה בישראל מאיצה את קצב הבדיקות בשיעור של מאות אחוזים. באמצעותה תוכל ישראל לבצע מספר רב יותר של בדיקות ביום. זו עשויה להיות נקודת מפנה בהתמודדות עם המגיפה, שכן ככל שמספר הבדיקות גדל, כך קל יותר לקבל החלטות בקנה מידה ארצי ולעצור את שרשרת ההדבקה".

חברת יאסקווה אלקטריק נוסדה בשנת 1915 ומתמקדת באוטומציה, בקרה ורובוטיקה תעשייתית. הרובוטים של יאסקווה משולבים במרבית קווי ייצור הרכב בעולם. החברה מייצרת כ-40 אלף רובוטים בשנה לשימוש במגוון תעשיות: אלקטרוניקה, שבבים, מכונות ועוד. יאסקווה ישראל הוקמה ב-1997 ופועלת מפארק אפק שליד ראש העין. החל משנת 2001 היא משמשת כמוקד פיתוח מרכזי של החברה העולמית. בשנים האחרונות יאסקווה מבצעת השקעות בחברות טכנולוגיה ישראליות באמצעות קרן הון סיכון תאגידית המתמקדת בעיקר בתחומי הבינה המלאכותית, הדפסת תלת מימד, שיקום רובוטי וכדומה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה , רובוטיקה

פורסם בתגיות: YASKAWA , אריק דן , יאסקווה