ליאו מסי יקדם את סייען הראייה של חברת אורקם

9 ספטמבר, 2020

מסי ייפגש עם עיוורים ולקויי ראייה וייתן להם במתנה את המכשיר OrCam MyEye. מפגשים ראשונים במסגרת הפרויקט התקיימו בברצלונה זמן קצר לפני מגיפת הקורונה, במסגרתם פגש מסי 12 עיוורים ולקויי ראייה ממדינות שונות

חברת OrCam המפתחת טכנולוגיות לבישות לאנשים הסובלים מקשיי ראייה, הודיעה שהכדורגלן ליאו מסי ישמש כשגריר החברה ויוביל פרויקט לקידום הטכנולוגיות של החברה. במסגרת הפרויקט המשותף, ייפגש מסי עם עיוורים ולקויי ראייה וייתן להם במתנה את המכשיר OrCam MyEyeמפגשים ראשונים במסגרת הפרויקט התקיימו בברצלונה זמן קצר לפני שפרצה מגיפת הקורונה, במסגרתם פגש מסי 12 עיוורים ולקויי ראייה ממדינות שונות.

כ-300 מיליון אנשים בעולם חיים כיום עם עיוורון ולקויות ראייה. המכשיר OrCam MyEye מיועד לשפר את איכות חייהם. מדובר מכשיר אלחוטי קומפקטי המזהה טקסט מכל משטח ומקריא אותו באוזנו של המשתמש בזמן אמת. הוא מבוסס על טכנולוגיית ראייה מלאכותית המאפשרת קריאת טקסטים מעיתונים, ספרים, מסכי מחשב וסמארטפון, תפריטים, מוצרים בסופרמרקט ושילוט ברחוב. המוצר מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים ואף מאפשר לסרוק ברקודים, ולזהות שטרות וצבעים.

משקלו של OrCam MyEye הוא 22.5 גרם בלבד, גודלו כגודל אצבע והוא נצמד למסגרת המשקפיים של המשתמש באמצעות מגנט. זוהי טכנולוגיית הראייה המלאכותית הלבישה היחידה המופעלת בתנועת הצבעה אינטואיטיבית או על ידי מעקב אחר מבטו של המשתמש, ללא צורך בסמארטפון או בחיבור לאינטרנט. שני היתרונות האלה מאפשרים תקשורת קולית בזמן אמת תוך הגנה מלאה על פרטיות המשתמש. חברת אורקם הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע ומר זיו אבירם, מייסדי חברת מובילאיי הנמצאת כיום בבעלות אינטל. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה