סופית: ARM נמכרת לאנבידיה ב-40 מיליארד דולר

14 ספטמבר, 2020

אנבידיה תשלם לסופטבנק 12 מיליארד דולר במזומן, 12.5 מיליארד דולר במניות, ובהמשך עוד 5 מיליארד דולר במזומן או במניות. אנבידיה נשארת מחוייבת למודל הקניין הרוחני של ARM. שתי החברות יפתחו מעבדים ייעודיים למרכזי נתונים

בתמונה למעלה: ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה

לאחר יותר מחודש של שמועות שלא אושרו ולא הוכחשו, חברת אנבידיה הודיעה על העיסקה לרכישת חברת ARM הבריטית מחברת סופטבנק היפנית, תמורת 40 מיליארד דולר. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שלוש החברות. אנבידיה תשלם 12 מיליארד דולר במזומן ועוד 21.5 מיליארד דולר במניות. בנוסף, אנבידיה תקצה 1.5 מיליארד דולר לעובדי ARM, ובהמשך היא תעביר לסופטבנק 5 מיליארד דולר נוספים במניות או במזומן, בהתאם לעמידה באבני דרך.

חברת ARM נחשבת לחברת ההייטק החשובה ביותר בבריטניה. היא מעסיקה כ-6,500 עובדים בעולם, מהם כ-3,000 עובדים בבריטניה. כיום היא ספקית הקניין הרוחני למעבדים (IP) הגדולה בעולם ומחזיקה בכ-40% מהשוק העולמי של קניין רוחני (IP) למעבדים. חברת אנבידיה היא יצרנית המעבדים הגרפיים הגדולה בעולם ואחת מהחברות המובילות בתחום המעבדים לבינה מלאכותית. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-331 מיליארד דולר.

אנבידיה הכריזה על מספר מהלכים כדי לצמצם חששות בבריטניה שהיא תוציא ממנה את חברת ARM. החברה תשמור על המותג ARM. לאחר השלמת העיסקה היא תרחיב את מרכז הפיתוח של ARM בקיימבריג', ותקים בה מרכז פיתוח ומחקר לתחום הבינה המלאכותית, אשר ייצר מחשבי-על המבוססים על הטכנולוגיות של שתי החברות. אנבידיה הודיעה שהיא לא תפגע במודל העסקי של ARM ולא תשנה את שיטת מכירת הקניין הרוחני של ARM.

הכרזת מלחמה על אינטל

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה: "הנהלת ARM תישאר בבריטניה. אנחנו נרחיב את הפעלויות בבריטניה ונקים מרכז מחקר ופיתוח שיתמוך בטכנולוגיות חדשות בתחומי הבריאות, מדעי החיים, רובוטיקה, רכב אוטונומי ועוד. כדי למשוך אליו מדענים מכל העולם, נבנה במרכז הזה מחשב על המבוסס על מעבדי CPU של ARM. זה יהיה מרכז מחקר טכנולוגי בעל חשיבות עולמית".

העיסקה זקוקה לקבלת אישורים במספר מדינות, בעיקר בריטניה, סין, האיחוד האירופי וארצות הברית. היא צפויה להסתיים בתוך כ-18 חודשים. הנהלת ARM והמנכ"ל סיימון סיגרס יצטרפו לאנבידיה וימשיכו לנהל את הפעילות של ARM. מדף השאלות והתשובות ניתן ללמוד פרטים נוספים על האסטרטגיה שמאחורי העיסקה. בתדריך הזה הסביר אנבידיה שהיא תוסיף קניין רוחני שלה אל מנגנון הקניין הרוחני של ARM, וששתי החברות יפתחו תשתית עיבוד חדשה עבור מרכזי נתונים, אשר תספק אלטרנטיבה למעבדי ה-CPU המסורתיים. מדובר בכמעט הכרזת מלחמה על אינטל, שזהו אחד מהשווקים החשובים ביותר שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אנבידיה