מובילאיי חשפה את טכנולוגיית SuperVision

24 ספטמבר, 2020

מבוססת על 11 מצלמות המותקנות מסביב לרכב ומיושמת באמצעות שני שבבי EyeQ5. מיועדת לספק פלטפורמת מעבר לנהיגה אוטונומית. תיכנס לייצור המוני במותג של Geely Auto - יצרנית הרכב הגדולה בסין

חברת מובילאיי (Mobileye) חשפה את מערכת תפישת המציאות החדשה שלה, SuperVision, המקרבת את הפונקציונליות של מערכות ADAS אל צורכי הנהיגה האוטונומית. המערכת מבוססת על 11 מצלמות המותקנות בכלי הרכב מכל צדדיו: שבע מצלמות לצילום רחוק וארבע מצלמות לצילום אובייקטים הסמוכים למכונית. המידע מכל המצלמות מעובד באמצעות שני שבבי EyeQ5 High של החברה, אשר מקבלים במקביל את נתוני הדרך המגיעים מהמפה האקטיבית (Roadbook) המיוצרת על-ידי מערכת REM – Road Experience Management שהיא טכנולוגיית מיפוי אקטיבית בנסיעה, המיושמת על-ידי מובילאיי והשותפות העסקיות שלה.

המידע הזה משמש לייצור תמונת מצב תלת מימדית 360° של כל הארועים המתחוללים בסביבת הרכב. המפה הזאת מנותחת בהתאם לעקרונות הנהיגה של מובילאיי (Driving Policy) המוגדרים במודול RSS – Responsibility-Sensitive Safety, והניתוח משמש להפקת פקודות שליטה במערכות הרכב, כמו בלמים, מערכת ההאצה או מערכת ההיגוי. נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, גילה שהטכנולוגיה החדשה היא נגזרת של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המלאה שהחברה מפתחת.

פיתוח הנגזרת הזאת בוצע בחשאי במהלך השנה הראשונה, ובמסגרת הזאת פיתחה מובילאיי גם פתרון עידכון תוכנה בתנועה של המערכת (OTA – Over The Air). המערכת החדשה נחשפה ביחד עם הכרזה על עסקת ענק המכניסה אותה אל ייצור המוני בסין: חברת Geely Auto Group הנחשבת ליצרנית הרכב הגדולה בסין, החליטה לשלב את מערכת SuperVision בכל המכוניות החשמליות המיוצרות בחברה הבת שלה, Lynk & Co. המכוניות החדשות צפויות לצאת לשוק בסתיו 2021.

החברה הבת הוקמה בשנת 2016, ועד היום היא ייצרה 300 אלף מכוניות פרטיות. מנכ"ל קבוצת ג'ילי, אן קונז'ואי, אמר שעבור שלב הצמיחה הבא של החברה, היא החליטה לשתף פעולה עם מובילאיי ולהסתמך על הטכנולוגיה שלה "כדי לספק חוויית נהיגה שאין לה מתחרים. בשלב הראשון נשלב את מערכת CoPilot שלנו המבוססת על הטכנולוגיה של מובילאיי, בדגם Zero Concept אשר צפוי להיות רכב היוקרה החשמלי המוביל בעולם".

ערכת CoPilot מוגדרת כפתרון ראשון בתעשייה המאפשר הגירה הדרגתית מרמת מערכות ה-ADAS אל רמת הרכב האוטונומי (ADAS-to-AV scalable system). כאן אולי מובנת החשיבות של מודול ה-OTA שמובילאיי פיתחה עבור SuperVision, מכיוון שהתהליך דורש שדרוג הדרגתי לאורך מספר שנים. בנוסף להסכם הייצור למספר שנים שנחתם בין מובילאיי והחברה הבת Lynk & Co, נחתם גם הסכם מסחרי הכולל את כל קבוצת Geely Auto: מערכות ה-ADAS של מובילאיי ישולבו בהרבה מאוד מהדגמים של יצרנית הרכב, ויהיו מרכיב סטנדרטי ביכולת בלימת החירום ושמירה על נתיבי נסיעה של מכוניות הקבוצה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ADAS , Mobileye , מובילאיי , רכב אוטונומי