פורטליקס רוכשת את Metamoto האמריקאית

8 אוקטובר, 2020

החברה מקליפורניה פיתחה שירות מבוסס ענן המבצע סימולציה של מערכות אלקטרוניות בכלי רכב. העיסקה תאפשר לפורטליקס להציע שירות וירטואלי לבדיקת מערכות ADAS ורכב אוטונומי

בתמונה למעלה: הדמיית הפעילות של חיישן LiDAR בתוכנת הסימולציה בענן של חברת מטא-מוטו

חברת Foretellix, התל-אביבית הודיעה על רכישת חברת Metamoto מקליפורניה, אשר פיתחה תוכנה מבוססת ענן לביצוע סימולציה של תוכנות המפעילות מערכות אוטונומיות. בעקבות העיסקה הודיעה מטאמוטו ללקוחותיה שהיא מפסיקה לספק את שירות Simulation as a Service, אולם תמשיך לתמוך בלקוחות הקיימים. המפתחת פתרון מבוסס ענן לבדיקה של תוכנה לרכב. חברת פורטליקס פיתחה את טכנולוגיית Foretify, המשמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים ומבוססת על שפת תרחישים ייעודית לרכב אוטונומי המיועדת לבדוק את עמידת מערכות הרכב בדרישות ההנדסיות והרגולטוריות.

הדבר מאפשר לבצע בדיקה מקיפה במחשב של מיליארדי תרחישים, ועל-ידי כך לקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה. מייסד משותף ומנכ"ל פורטליקס, זיו בנימיני, אמר שיצרניות הרכב מדווחות שבעקבות מגיפת הקורונה ובעקבות הגידול בהטמעת מערכות ADAS בכלי-רכב, מתרחב הצורך שלהן בפתרונות סימולציה ובדיקה וירטואליות. "מצאנו בחברת מטא-מוטו צוות של מקצוענים עם חזון דומה מאוד לזה שלנו ומחויבות עמוקה לבטיחות. הידע שלהם יסייע לנו להתממשק טוב יותר עם שותפינו, חברות הסימולטורים, ולזרז את פיתוח הפתרון שלנו על-גבי תשתית ענן".

העיסקה מרמזת על מודל עסקי חדש

בעקבות הרכישה, פורטליקס מקימה מרכז מחקר ופיתוח בארצות הברית. החברה המאוחדת מעסיקה כיום כ-60 עובדים בישראל, באירופה ובארה"ב. העיסקה מייצרת מודל עסקי חדש, שבו חברת פורטליקס הופכת מיצרנית וספקית תוכנה לספקית של שירותי בדיקה עבור יצרניות הרכב והספקיות המרכזיות של תעשיית הרכב. לפעילות מבוססת ענן קיימים יתרונות טכנולוגיים נוספים: היא מאפשרת לאסוף תובנות מהמבדקים של הלקוחות השונים, במטרה לייעל ולשפר את הפתרון של פורטליקס.

חברת Foretellix הוקמה בשנת 2018 על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, שייסדו בעבר את חברת Verisity שנמכרה לחברת קיידנס. הולנדר ובנימיני נחשבים לחלוצים בתחום הווריפיקציה של תכנוני שבבים. דירקטוריון החברה כולל את גיל גורן ומשה גבריאלוב, כאשר צוות ה-advisory board כולל את זוהר זיסאפל, בני שניידר, ערן סנדהאוז, ופרופ' עמירם יהודאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות