סולידוורקס מחזקת את אסטרטגיית הפיתוח בענן

22 אוקטובר, 2020

מנכ"ל SOLIDWORKS, ז'אן פאולו באסי: "עתיד התכנון ההנדסי הוא בענן. משאבי העיבוד הגדולים ביותר נמצאים בענן. חוק מור עבר מרמת המעבד והמעגל האלקטרוני - אל רמת מרכזי הנתונים"

דאסו סיסמטס (Dassault Systemes) השיקה את הגרסה החדשה של תוכנת התיב"ם SOLIDWORKS 2021 הכוללת שיפורים רבים ברוב המודולים, כולל גם הטמעת 10 הבקשות הנפוצות ביותר שהגיעו מהמשתמשים במהלך כנס הלקוחות הענק של החברה שהתקיים בנאשוויל, ארה"ב, בחודש פברואר 2020. סולידוורקס היא אחת מתוכנות התכנון הנפוצות בעולם, ויש לה כיום כ-5.1 מיליון משתמשים. אלא שמעבר לעידכונים בתוכנה, החברה הכריזה על תחילת העבודה במודל פעילות חדש לגמרי, המבוסס על הענן.

לדברי מנכ"ל קו מוצרי SOLIDWORKS, ז'אן פאולו באסי, המגמה הבולטת ביותר בתחום התכנון ההנדסי היא הישענות גדלה והולכת על משאבי עיבוד גדולים מאוד. באסי: "ומשאבי העיבוד הגדולים ביותר נמצאים בענן. למעשה אפשר לומר שחוק מור עבר מרמת המעבד והמעגל האלקטרוני אל רמת מרכזי הנתונים. לכן העתיד של הפרוייקטים ההנדסיים הוא בענן". המענה של החברה לצורך הזה הוא במיזוג של התוכנה בתוך תשתית שירותי הענן של דאסו, 3DEXPERIENCE.

תימשך התמיכה בפיתוח במתקני הלקוח

בכנס הלקוחות המקוון שהחברה קיימה השבוע, הסביר באסי שהעבודה במתכונת הענן מהווה מהפיכה ביכולות של סולידוורקס. "הענן מאפשר לקבוצות גדולות של מפתחים לעבוד תמיד על אותה גרסת תוכנה ולהגיע אל כל המידע הרלוונטי על המוצר. מעבר לעוצמת העיבוד של הענן, פלטפורמת 3DEXPERIENCE מקשרת את סולידוורקס עם התוכנות האחרות שלנו, המאפשרות לבצע סימולציות שונות כמו סימולציות פיסיקליות, חשמליות, ניהול הפרויייקט, ניהול שרשרת אספקה ועוד.

"אפשר לבצע את כל הפעולות האלה באמצעות הדפדפן בלבד. רק לאחרונה הדגמנו פרוייקט פיתוח של תחנת חלל שהוצע על-ידי כמה מאות מפתחים בו-זמנית ובזמן קצר מאוד". לדבריו, המודל העסקי החדש לא יפגע בחברות אשר רכשו בעבר תוכנות של החברה או שהן מעדיפות להמשיך ולעבוד על-גבי תשתיות מיחשוב עצמיות. "אנחנו ממשיכים לתמוך בלקוחות הקיימים שלנו, וממשיכים לעדכן את התוכנות הנמצאות בבית הלקוח. המודל החדש לא מחליף בכל מקרה את המודל הישן – הוא מרחיב אותו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: דאסו סיסטמס , סולידוורקס