משמר החופים האירופי בחר במל"ט של התע"א

25 אוקטובר, 2020

תפעיל ביחד עם איירבאס שירותי סיור ימי אווירי של המל"ט הרון עבור סוכנות הגנת החופים של האיחוד האירופי. הזכייה פותחת בפני התע"א שווקים חדשים, מכיוון שהיא כוללת אישורי טיסה במרחב האווירי של אירופה

הסוכנות להגנה על חופי האיחוד האירופי המוכרת בכינוי Frontex, בחרה בפתרון המשותף של איירבאס (Airbus) והתעשייה האווירית (IAI) להפעלת שירותי מעקב אוויריים אחר תנועת כלי-שיט באזור הים התיכון. בשלב הראשון הפרוייקט יופעל ביוון, ובהמשך הוא עשוי להתרחב גם לאיטליה ולמלטה. הזכייה היא במתכונת של אספקת שירותי תפעול.

ההזמנה נמסרה לחברת Airbus DS Airborne Solutions – ADAS הנמצאת בבעלות מלאה של איירבאס ומספקת את הפתרון ביחד עם התעשייה האווירית. השירות יתבסס על שימוש במל"ט הרון (Heron) של התעשייה האווירית, אשר מסוגל לשהות באוויר 24 שעות ברציפות ולנטר את כל התנועה הימית באזור הכיסוי שלו. שתי החברות יספקו לאיחוד האירופי את הפלטפורמה, המטעדים ואת התפעול של המערכות. הן יבצעו משימות בהתאם לתוכנית שהוגדרה מראש, ובהתאם לדרישות בלתי צפויות.

התע"א ו-ADAS יבצעו התאמות לפלטפורמה ויציידו אותו במטעד אלקטרו-אופטי למשימות יום, מטעד אינפרה אדום למשימות לילה, מכ"ם ימי מתוצרת אלתא ומערכת זיהוי מטרות אוטומטית. בנוסף, הן יספקו לאיחוד האירופי את ציוד התקשורת ואת שירותי בקרת הקרקע וניהול המשימה. מערכת התקשורת של המל"ט פועלת בשני אופנים: שידור ישיר אל תחנת הבקרה הקרקעית כאשר יש קו ראייה בינה לבין המל"ט, ומעבר חלק אל תקשורת באמצעות לוויין, כאשר התחנה הקרקעית נמצאת מעבר לקו הראייה או כאשר יש צורך בביצוע טיסה בגובה נמוך מאוד

עיסקה אזרחית ראשונה

השידורים מועברים מיידית אל מערך הבקרה והשליטה המרכזי של Frontex ואל מרכזי הפיקוד והבקרה של חילות הים הרלוונטיים לכל משימה. המל"ט הימי הרון נמצא כבר מספר שנים בשימוש חיל הים הישראלי. התעשייה האווירית מסרה שהזכייה הנוכחית התקבלה לאחר סדרת ניסויים שנערכו בשנים האחרונות באירופה, אשר הדגימו את היעילות של סיור חופים אווירי לא מאוייש.

מנכ"ל ADAS, מייק הופדמן, אמר שעבור החברה מדובר בזכייה יוצאת דופן, מכיוון שזו העיסקה הראשונה שלה שבה היא מספקת את שירותי התפעול לגוף אזרחי ולא לגוף צבאי. מנהל קבוצת התעופה בתעשייה האווירית, משה לוי, אמר שיש לזכייה הזו היבט מיוחד נוסף מבחינת התעשייה האווירית: "האישור לפעול במרחב האווירי האזרחי של אירופה הוא מהלך חשוב עבורנו מכיוון שהוא פותח בפני התע"א שווקים אזרחיים חדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: הרון , מל"ט , תעשייה אווירית