יותר מ-20 יצרניות רכשו את מכ"ם הרכב של Arbe
29 אוקטובר, 2020
החברה הכריזה על פלטפורמת פיתוח המאפשרת לתכנן ולבדוק מערכות מכ"ם רכב ייעודיות המבוססות על השבבים שלה. החל מ-2021 היא תעבוד עם יצרניות רכב על אופטימיזציה לצרכים הייעודים של כל אחת מהן
בתמונה למעלה: ערכת הפיתוח עם מודול מכ"ם רכב המבוסס על שבבי ארבה
חברת Arbe התל אביבית הכריזה על פלטפורמת פיתוח מערכות מכ"ם רגיש לתעשיית הרכב, המבוססות על ערכת השבבים שהיא פיתחה במיוחד עבור מערכות ADAS וכלי-רכב אוטונומיים. החברה מסרה שהפלטפורמה נרכשה על-ידי יותר מ-20 יצרניות רכב וחברות Tier1. העבודה המשותפת איתן תתחיל במהלך 2021: חברת Arbe הסבירה שהיא תעבוד מול הלקוחות במטרה להתאים את הטכנולוגיה לצרכים הספציפיים של כל אחד מהם.
החזון: מכ"ם במקום LiDAR
ההכרזה מגיעה חמישה חודשים אחרי השלמת פיתוח המרכיב האחרון בערכת השבבים: שבב העיבוד. המכ"ם של ארבה מבוסס על שימוש בטכנולוגיית אות רציף (FMCW) שבה משודר אות אלקטרומגנטי רציף ולא פולסים כמו במערכות מכ"ם סטנדרטיות, כאשר הגילוי מבוסס על אפקט דופלר ולא על מדידת זמנים. להערכת החברה הוא מייתר לחלוטין את הצורך ב-LiDAR. לדברי המנכ"ל קובי מרנקו, "השקת פלטפורמת הפיתוח מציבה את Arbe בחזית תעשיית המכ"ם לרכב".
ערכת הפיתוח של החברה, Phoenix Evaluation Module and Development Kit 1.1, כוללת מודול של מערכת מלאה בעלת טווח גילוי של עד 300 מטר ברמת דיוק של עד 7.5 ס"מ. היא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכוללת מערך של 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה. המכ"ם מתחבר אל הרכב באמצעות איתרנט ו/או ערוץ CAN. המערכת מזהה מאות אובייקטים בכל פריים, ומרעננת את הפריימים 30 פעמים בשנייה.
בכל המודלים של נהיגה אוטונומית יש למכ"ם תפקיד מרכזי
שבבי המכ"ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. המוצר שלה מיועד להתחרות ישירות בחיישני לייזר מסוג LiDAR. לטענת החברה, המכ"ם שלה מדוייק פי 100 מאשר מערכות מכ"ם מתחרות, בין השאר מכיוון שהוא כולל 2,304 ערוצים, בהשוואה לכמה עשרות ערוצים במערכות הקיימות היום בשוק. הדבר מאפשר לספק תמונת מצב ברזולוציה של 2K, המבטיחה עמידה בתקני NCAP הצפויים להיכנס בשנת 2022.
בדצמבר 2019 החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 32 מיליון דולר, שנועד לממן את השלמת הפיתוח והמעבר לייצור המוני. מאז הקמתה בשנת 2015 היא גייסה כ-55 מיליון דולר. מערכות נהיגה אוטונומית מתבססות של שלושה סוגי חיישנים: מצלמות, LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם. קיימות שתי גישות עיקריות באשר לשילוב של אמצעי חישה ברכב האוטונומי. הראשונה גורסת שצריך להשתמש בכל שלושת סוגי החיישנים, והשנייה מבוססת על ההנחה שדי בשילוב של מכ"ם ומצלמות. בשתיהן המכ"ם ממלא מרכיב מרכזי.
פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית