פורטליקס ו-Nuro יפתחו ספריית תרחישים לנסיעה אוטונומית

4 ינואר, 2024

המטרה: לבצע מיליוני בדיקות אוטומטיות של מערכת הניהוג האוטונומית Nuro Driver, באמצעות פלטפורמת Foretify של פורטליקס. נורו מפתחת כלי-רכב חשמליים אוטונומיים לביצוע משלוחים בסביבה עירונית

חברת נורו (Nuro) מקליפורניה וחברת פורטליקס (Foretellix) מתל אביב הכריזו על שותפות אסטרטגית בהטמעה המסחרית בטיחותית של כלי-רכב אוטונומיים לביצוע משלוחים בתוך העיר (המייל האחרון). במסגרת שיתוף הפעולה, שתי החברות יפתחו ספרייה מורחבת של תרחישי נסיעה בסביבה עירונית, על-מנת לאפשר בדיקות של מערכת הניהוג האוטונומית Nuro Driver באמצעות פלטפורמת Foretify של פורטליקס והסימולטור נורו. מערכת  Nuro Driver היא מערכת נהיגה אוטונומית מבוססת בינה מלאכותית הכוללת חומרת מחשוב וחישה ייעודית.

פלטפורמת Foretify מספקת תהליך אימות ובדיקות  (Verification and Validation – V&V) אחוד, המשלב הקלטות של נסיעות מבחן מהעולם האמיתי ביחד עם תרחישים וירטואליים בסימולציה בקנהמידה נרחבראש תחום הנדסת מערכת בנורו, סריג'ה רוי סינג,  אמרה שלהובלה של פורטליקס ביישום תקן ASAM OpenSCENARIO 2.0 לתיאור תרחישים ואוטומציה של בדיקות, יש תפקיד קריטי בתהליך הפיתוח של נורו. ראוי לציין שהתקן מבוסס על שפת התרחישים שפורטליקס פיתחה.

מטרת השותפות היא להפחית את עלויות המו"פ של נורו ולשפר את ביצועי Nuro Driver באמצעות יצירה אוטומטית של מיליוני תרחישי בדיקות באמצעות מחולל הבדיקות האוטומטי של פורטליקס (טכנולוגיית Constrained Random). הדבר מאפשר להבטיח כיסוי הולם של כל מרחב תנאי הנהיגה (Operational Design Domain), ולזהות מקרי קיצון שעלולים לגרום סיכון.

חברת פורטליקס מעסיקה כ-180 עובדים, בהם 80 במשרדיה בישראל והשאר בארה"בגרמניהיפן סין והודו. בתחילת דמבר 2023 היא הודיעה סגירת גיוס הון סבב בהיקף של 85 מליון דולר שבוצע בהובלת קרן 83North. במסגרת הגיוס הצטרפו משקיעים חדשים לחברה, בהם: טויוטה, איסוזו, אנבידיה, והקרנות Woven Capital ו-Artofin. בימים אלה היא מגייסת עובדים לצוות הפיתוח המתרחב בארץ.

חברת נורו הוקמה בקליפורניה בשנת 2016 ועוסקת בפיתוח כלי-רכב חשמליים אוטונומיים לביצוע משלוחים בסביבה עירונית. היא פועלת בשיתוף הפעולה עם היצרנית BYD אשר מרכיבה את מכוניותיה ועם חברת טויוטה אשר מספקת מכוניות פריאוס לרכב משלוחים אשר יכול לפעול גם בסיוע נהג אנושי. עד היום חשפה שלושה דגמים של מכוניות משלוחים אוטונומיות. כיום חלק מהמכוניות נמצאות בשימוש בטקסס ובקליפורניה, ומופעלות בשיתוף פעולה עם Uber ו-FedEx. החברה מטמיעה רעיונות חדשניים, בהם למשל כריות אוויר חיצוניות אשר מגינות על אנשים בדרך, במקרה של פגיעה מהרכב האוטונומי. למידע נוסף: nuro.ai.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: נורו , פורטליקס , רכב אוטונומי