Marvell רוכשת את Inphi ב-10 מיליארד דולר

29 אוקטובר, 2020

יצרנית שבבי התקשורת רוכשת חברה בתחום ה-DSP ליישומי תקשורת ורכיבי תקשורת אופטיים. המיזוג צפוי להסתיים במחצית השנייה 2021. יוליד ענקית שבבי תקשורת חדשה בשווי של כ-40 מיליארד דולר

בתמונה למעלה: נשיא ומנכ"ל מארוול, מאט מרפי. חיזוק מארוול בתחומי הענן והדור החמישי

יצרנית שבבי התקשורת מארוול (Marvell) חתמה על הסכם לרכישת חברת אינפי (Inphi) המייצרת מעבדי תקשורת ורכיבי תקשורת אופטית לקישוריות מהירה בין מחשבים ושרתים במרכזי נתונים, תמורת כ-10 מיליארד דולר במזומן ובמניות. אינפי נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-7.3 מיליארד דולר. מארוול נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כמעל 26 מיליארד דולר. המיזוג ייצור ענקית שבבי ופתרונות תקשורת חדשה בעלת שווי שוק מצרפי של כ-40 מיליארד דולר.

חברת מארוול רשומה באיי ברמודה ואינפי רשומה בסנטה קלרה, קליפורניה. עם השלמת המיזוג ייערך בחברה ארגון מחדש והיא תירשם כחברת שבבים אמריקאית. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. לאחר קבלת אישור אסיפת בעלי המניות של שתי החברות וכל האישורים הרגולטוריים, היא צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2021. עם השלמתה יחזיקו בעלי המניות של מארוול בכ-83% מהחברה הממוזגת ובעלי המניות של אינפי יחזיקו בכ-17% מהמניות.

נשיא ומנכ"ל מארוול, מאט מרפי, אמר שהעיסקה תחזק את מעמדה של מארוול בתחום הענן ותרחיב פעילותה בתחום הדור החמישי. "הטכנולוגיות של אינפי נמצאות בלב רשתות הנתונים במרכזי מיחשוב הענן. היא תמשיך לפעול בתחום, לרבות מחברים אופטיים בקצב של 400Gbps, בהתבסס על טכנולוגיית הסיליקון פוטוני וה-DSP שלה. "אנחנו מאמינים שהנוכחות שלה בקרב לקוחות הענן תייצר הזדמנויות חדשות למוצרי DPU ו-ASIC של מארוול".

חברת אינפי הוקמה בשנת 2000 ומעסיקה כ-1,100 עובדים. היא מחזיקה בכ-868 פטנטים ורשומים, ונמצאת בשלבי צמיחה מהירים: בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-366 מיליון דולר, ובשנת 2020 הן צפויות להסתכם בכ-682 מיליון דולר. מכירותיה של מארוול הסתכמו בשנת 2019 בכ-2.9 מיליארד דולר. חברת מארוול מוכרת היטב בשוק הישראלי. הסניף המקומי, מארוול ישראל, מחזיק בשני מרכזי פיתוח בפתח תקווה וביקנעם המעסיקים ביחד כ-1,000 עובדים. המרכז הישראלי מפתח את השבבים לתחום הנטוורקינג המהווה מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, וכן מערכות מיתוג למרכזי נתונים ולחוות ענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: מארוול