מנכ"ל סולידוורקס בראיון ל-Techtime: "הקורונה האיצה מגמות שינוי באופי התכנון ההנדסי"

8 נובמבר, 2020

דאסו סיסטמס השיקה את תוכנת SOLIDWORKS 2021. פאולו באסי: "התכנון מתפתח לקראת אינטגרציה, סימולציה ואוטומציה. הגדרנו מפת דרכים לתכנון מוכוון בינה מלאכותית"

חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) השיקה את הגרסה החדשה של תוכנת התיב"ם התלת-מימדית SOLIDWORKS 2021, אשר כוללת שיפור בתהליכי העבודה וביכולות הסימולציה, ביחד עם קישוריות אל התוכנות האחרות של החברה, המופיעות בפורטפוליו 3DEXPERIENCE WORKS. במקביל, היא יצאה גם במתכונת של 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS המאפשרת לבצע את כל תהליך התכנון באמצעות פלטפורמת הענן 3DEXPERIENCE של החברה.

בראיון מיוחד ל-Techtime הסביר מנכ"ל סולידוורקס, ז'אן פאולו באסי, שגרסת 2021 של התוכנה מספקת מענה למגמות החדשות המעצבות את עולם התכנון ההנדסי המכני והאלקטרוני. באסי: "אנחנו רואים מגמת התפתחות יציבה בשלושה צירים מרכזיים: אינטגרציה, סימולציה ואוטומציה. בתחום האינטגרציה אנחנו רואים שהתכנון נעשה רב-תחומי. הפרוייקטים כבר לא מתמקדים במכניקה, באלקטרוניקה או בחומרים, אלא בכל התחומים בו-זמנית. המגמה היא לשלב את כל התחומים בתכנון אחד".

תאומים וירטואליים של העולם הממשי

"ביחד עם המגמה הזאת, התעשייה מתחילה להכיר בחשיבות ההמשכיות הדיגיטלית. זה קשור למושג תאומים וירטואליים: הצורך בייצוג דיגיטלי של העולם הממשי. אפילו של רצפת הייצור ושל הבניין או כל נכס אחר של החברה. כאשר אתה מתכנן מכונת ייצור או מערכת מיזוג אוויר, חשוב לדעת מה הם מאפייני הסביבה שבה המערכת תפעל. והדבר דורש ייצוג דיגיטלי של כל משאבי הארגון. הדבר קשור גם לנושא ניהול חיי המוצר, PLM, וזו הסיבה שאנחנו מדברים היום על פלטפורמת תכנון ולא על תוכנת תיב"ם.

"המגמה החשובה הבאה היא אוטומציה. זוהי מגמה רחבה מאוד המתמקדת כיום בהאצת התכנון באמצעות מניעת הצורך בפעולות חוזרות. היא נמצאת בכל מקום, החל משלב התכנון וכלה באופטימיזציה של שרשרת האספקה.  מערכות CAD דורשות היום הרבה עבודה אינטנסיבית הכרוכה בהרבה מאוד פעולות שצריך לחזור עליהן במהלך התכנון. לכן יש בהן הרבה מקום לאוטומציה. אבל התהליך הזה נמצא רק בתחילת דרכו. אנחנו מאמינים שבאמצעות לימוד מכונה ובינה מלאכותית ניתן יהיה לבצע אוטומציה בהיקף ובעומק של היו מוכרים בעבר".

התוכנה תדע לחזות את הצרכים של המתכנן

"כ-70% מהתכנון של מערכות חדשות מבוססים על מערכות שכבר תוכננו בעבר. לכן מערכת תוכנה שתדע לזהות את ההקשר של התכנון, תוכל לחסוך את הצורך בתכנון חוזר. בינה מלאכותית תוכל לחזות מגבלות שונות המשפיעות על התכנון, ובכך לקצר את מראש את התהליך. זהו העתיד של מערכות התכנון. הגדרנו מפת דרכים לעשר השנים הבאות וכבר התחלנו לממש אותה. למשל, באמצעות זיהוי מראש של תבניות גיאומטריות בתכנון של רכיבים וחלקים.

סימולציה תלת מימדית של מערכת בקרת הספק
סימולציה תלת מימדית של מערכת בקרת הספק

"המגמה השלישית המעצבת את עולם התכנון היא סימולציה. מדובר בתהליך ההופך לחלק בלתי נפרד מהתכנון. כדי להתמודד עם המגמה הזאת יש צורך ביכולות סימולציה של כל תחומי הפיסיקה: טמפרטורות, חוזק חומרים, קרינה אלקטרומגנטית, תנועת נוזלים וגאזים, שדות מגנטיים ועוד. אנחנו מביאים לכאן את היכולות של דאסו סיסטמס".

הווירוס קידם את רעיון התאום הווירטואלי

"ניקח לדוגמה תכנון וייצור של חלק מתכתי באמצעות מדפסת תלת- מימד. ניתן לייצר את החלק באמצעות תרכובות שונות שניתן לשלוט בהרכבן, אבל לכל אחת מהן יש התנהגות אחרת והיא מייצרת לחצים ויכולות עמידה בתנאים שונים. אלה גורמים שיש לסמלץ לפני שמתחילים בייצור, מכיוון שהייצור של החלק עצמו יכול להימשך מספר ימים".

מגיפת הקורונה השפיעה על האופן שבו התעשייה מתייחסת אל נושא התכנון?

"היא האיצה תהליכים קיימים. הלקוחות מודעים יותר לצורך בהמשכיות דיגיטלית ובעבודה בענן המאפשרים להמשיך ולנהל את העסק מכל מקום ובכל זמן – למשל כשהעובדים צריכים להיות בבית. הסימולציה עזרה לחברות לשנות במהירות את הייעוד של קווי ייצור בהתאם לבקשת השלטונות. הרבה לקוחות שביקשו מאיתנו לעשות סימולציה של מערכות האיוורור שלהן כדי לשמור על בריאות העובדים ולצמצם את ההדבקה, גילו עד כמה חשוב שיש להן ייצוג דיגיטלי של המתקנים, ואפילו מידע דיגיטלי על מיקום העובדים ומספר העובדים בכל משמרת. מגיפת הקורונה הדגישה את החשיבות של המושג תאום וירטואלי (Virtual Twin)".

למידע נוסף: SOLIDWORKS 2021

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: SolidWorks , דאסו סיסטמס