אילן סבר מונה לסמנכ"ל הפיתוח של וויביט ננו

16 נובמבר, 2020

סבר ניהל את מרכז המו"פ הישראלי של חברת השבבים האירופית דולפין, ובעבר עבד בטאואר וב-ST. החברה מצפה להתחיל במסחור הזיכרון שפיתחה במחצית 2021. "אני עוקב אחר החברה כבר כמה שנים"

וויביט ננו (Weebit Nano) ממשיכה לעבות את צוות הניהול הישראלי כחלק מההיערכות לקראת תחילת השיווק המסחרי והייצור ההמוני של זיכרון ה-ReRAM שפיתחה בשנים האחרונות. החברה הודיעה היום על מינויו של אילן סבר לתפקיד סמנכ"ל הפיתוח של החברה. סבר יהיה אחראי על ניהול מאמצי הפיתוח של טכנולוגיית החברה לשוקי היעד השונים, ובפרט עיצוב המודול של הזיכרון לשוק המערכות המשובצות, והתאמתו לדרישות הלקוחות הראשוני שהחברה משתפת איתם פעולה, וגם על פיתוח הזיכרון כשבב עצמאי (stand alone) והכנתו לייצור המוני. לפני כחודשיים מינתה החברה את ערן ברימן לסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי.

כמו יתר חברי ההנהלה והדירקטוריון של וויביט ננו, סבר הוא בעל ותק של מעל 25 שנה בתעשיית הסמיקונדקטור הישראלית והעולמית, והוא פיתח מומחיות בתחום שבבים מרובי רכיבים (VLSI). בעשור האחרון סבר מנהל את מרכז הפיתוח הישראלי של חברת הסמיקונדקטור הצרפתית דולפין (Dolphin Integration). לפני כן עבד בחברות שבבים נוספות ובהן טאואר ו-ST. סבר סיפר כי הוא עוקב אחר וויביט ננו כבר מספר שנים. "אני שמח להצטרף לחברה במעבר בין מאמצי הפיתוח לשלב המסחור. לטכנולוגיית ה-ReRam של החברה יש יתרונות רבים על פני המתחרות והיא יכולה להחליף את הפלאש במיליוני מכשירים."

בחודש שעבר הכריזה וויביט ננו  שהשלימה בהצלחה את תהליך הייצוב של זיכרון ה-ReRAM שפיתחה. משמעות הדבר שניתן להעביר את הטכנולוגיה לקו הייצור (fab) לצורך ייצור סדרתי. החברה מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים עם קבלן ייצור (foundry). וויביט ננו נסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX), ומאז חודש ספטמבר זינקה ערכה של המניה כמעט פי שלושה, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 230 מיליון דולר אוסטרלי.

שיתוף פעולה עם יצרניות שבבים סיניות

חברת וויביט ננו פיתחה זיכרון מסוג חדש בשם ReRAM – Resistive Random Access Memoryהמתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוקם ממקור הכוח. מדובר בזיכרון בלתי-נדיף דוגמת זיכרון פלאש, אשר פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון DRAM. להערכת החברה, המוצר שלה חסכוני פי 1,000 ומהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש, ומיועד בעיקר ליישומי IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד. 

הפיתוח מתבצע במכון המחקר הצרפתי Leti, כאשר ההנהלה יושבת בישראל. וויביט ננו ו-Leti הגישו באחרונה מספר בקשות לרישום פטנטים והחברה מנהלת מגעים עם קבלניות ייצור (foundry) להקמת קו ייצור. וויביט ננו הכריזה בשנה האחרונה על חתימה של מזכר הבנות עם שתי חברות השבבים הסיניות XTX ו-SiEn, במטרה לבחון את שילוב הזיכרון שלה במוצרי שתי החברות.

למרות היותה חברת סטארט-אפ קטנה, הדירקטוריון של וויביט ננו מונה גלריה של דמויות בכירות מתעשיית השבבים המקומית והעולמית. בין היתר מכהנים בו אטיק ראזה, שכיהן בשנים 1996-1999 כנשיא ומנהל התפעול (COO) של AMDדדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית, וד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדי טאואר סמיקונדקטור. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מינויים , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Weebit Nano , אילן סבר