מהפיכת ה-SASE התל אביבית: קאטו נטוורקס של שלמה קרמר גייסה 130 מיליון דולר

17 נובמבר, 2020

מספקת פתרון מבוסס ענן ואבזר חומרה לניהול ואבטחת רשת התקשורת הארגונית. נחשבת למובילה בתחום החדש של SASE. הוקמה ב-2015 וגייסה עד היום כ-332 מיליון דולר

חברת קאטו (Cato Networks) התל אביבית גייסה 130 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners ובהשתתפות Coatue והמשקיעים הנוכחיים בחברה: Greylock, Aspect Ventures, Singtel Innov8 והמנכ"ל שלמה קרמר. החברה הוקמה בשנת 2015 על-ידי שלמה קרמר, מייסד משותף של חברת צ'ק פוינט ועל-ידי גור שץ, שהיה ממייסדי Incapsula ומנהל פיתוח ומוצרים בחברת Imperva. מאז הקמתה ועד לגיוס הנוכחי, גייסה קאטו כ-200 מיליון דולר.

בחודש אפריל 2020 היא קיבלה הערכת שווי של כ-1 מיליארד דולר, כאשר כאשר גייסה 77 מיליון דולר. בסך הכל, החברה גייסה עד היום כ-332 מיליון דולר. קאטו נחשבת לאחת מהחלוצות העולמיות בקטגוריית אבטחה ותקשורת חדשה שהוגדרה על-ידי גרטנר ב-2019 וקיבלה את הכינוי SASE – Secure Access Service Edge. מדובר במיזוג בין פונקציות הרשת לבין האבטחה באופן המאפשר מתן שירות מאוחד. כדי שפתרון SASE יוכל למזג את התקשורת עם האבטחה, יש צורך בבניית תשתית מבוססת ענן המבוזרת במספר אתרים בעולם (Points of Presence) שמהם יש לה גישה אל העננים, המשתמשים והאתרים של הלקוח.

רשת גלובלית הממוקמת בין הלקוח לבין הענן שלו

חברת קאטו מאבטחת את כל הרשת של הלקוח באמצעות התחברות אליה דרך יותר מ-60 אתרי נוכחות (PoPs) בעולם, המצויים בתווך שבין מחשבי הארגון לבין הענן שבאמצעותו הוא עובד. מדובר בשילוב של פתרון חומרה עם פתרון תוכנה: אבזר ה-Socket SD-WAN של החברה מספק חיבוריות פיסית בין אתרי הלקוח לבין נקודת ה-PoP הקרובה ביותר באמצעות תשתיות התקשורת הקיימות, כאשר הלקוח יכול לבחור את הרכב התשתית הפיסית המתאימה לו: כבלים, 4G/LTE, xDSL, סיבים או שילוב שלהם.

הרעיון החדש משנה הרבה מושגי יסוד בתעשייה, כך למשל הוא מאפשר לקאטו לספק פיירוול במתכונת של שירות (FWaaS) ולא במתכונת של אבזר או תוכנה המותקנים אצל הלקוח. בשיטה הזאת הארגון כולו מחובר אל פיירוול יחיד המנהל מדיניות אבטחה אחידה לכל תשתיות הארגון. חברת גרטנר הגדירה את הרעיון כתשתית אבטחה צומחת בעלת השפעה גדולה מאוד.

חברת גרטנר מעריכה שהתחום ייהפך לתחרותי מאוד: "רק ב-12 החודשים האחרונים בוצעו הכרזות SASE על-ידי יותר מעשר חברות". לדברי שלמה קרמר, "תחום ה-SASE הוא התחום החם ביותר כיום בעולם ה-IT, וגיוס ההון האחרון שלנו ממצב את קאטו כחברה המובילה של התחום הזה". החברה צומחת במהירות. בחודש יולי האחרון היא דיווחה שיש לה כבר יותר מ-600 לקוחות באלפי אתרים ושמהם כ-200,000 הם משתמשים ניידים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Cato Networks , פיירוול , קאטו , שלמה קרמר , תקשורת