בריינסגייט גייסה 14 מיליון דולר בהובלת משקיע חדש

6 דצמבר, 2020

הגיוס בוצע לפי שווי של 147 מיליון דולר לפני הכסף. ההון ישמש למימון פעילות החברה עד לקבלת אישור FDA ולהכנה לייצור המוני של השתל החשמלי לטיפול בשבץ מוחי חסימתי

חברת בריינסגייט (BrainsGate) מקיסריה השלימה סבב השקעה של 14 מיליון דולר לפי שווי של 147 מיליון דולר לפני הכסף. את הסבב הוביל משקיע חדש, קרן ההון המשותפת BNP וחברת ההשקעות והייעוץ SPERO ,לצד המשקיעים הקיימים, אלרון, מדטרוניק, אגת, פיטנגו ו-Cipio. סבב הגיוס צפוי לממן את פעילותה של בריינסגייט עד קבלת אישור בקשת ה-PMA שהוגשה ל FDA, בניית נפח ייצור, והגשת בקשה לכיסוי ביטוחי מממשלת ארה"ב.

החברה פיתחה טיפול חדשני לשבץ מוחי חסימתי (Ischemic Stroke System) המתבצע באמצעות תהליך קצר של פחות מ-5 דקות שבו מוזרק שתל לתעלה קיימת נאחורי האף. השתל יוצר גירוי עצבי שמגביר את זרימת הדם למוח כדי לשפר את מצבם של נפגעי שבץ חסימתי בחלון של 24 שעות מפרוץ השבץ. הטכנולוגיה מבוססת על תגלית מדעית, לפיה עירור חשמלי של גנגליון Spheno-Palatine הנמצא מאחורי האף, יכול להשפיע על זרימת הדם למוח.

המרכז העצבי הזה (SPG) ממוקם סמוך למערות הסינוסים בגולגולת. התברר שבאמצעות גרוי חשמלי ניתן לגרום להרחיב את כלי הדם בעוצמה ולמשך זמן הנשלטים על-ידי האותות החשמליים. החברה פיתחה מערכת אלחוטית שבה מועברת אנרגיה חשמלית ממתן המוצב ליד הלחי אל האלקטרודה המושתלת, ועל-ידי להזרים דם למוח לרפא או להפחית את נזקי השבץ. במאי 2020 החברה קיבלה אישור שיווק באירופה (CE). בפברואר 2020 היא ביקשה אישור מה-FDA וממתינה לקבלתו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בריינסגייט , מכשור רפואי