פולקסווגן חשפה רובוט לטעינת מכוניות חשמליות

4 ינואר, 2021

הרובוט מורכב משתי יחידות: יחידת אנרגיה ויחידת הנעה וניהול. הוא מביא את המטען אל הרכב, ובסיום התהליך מחזיר אותו אל נקודת חיבור לרשת החשמל. הרובוט פותח בשיתוף פעולה עם Universal Robots הדנית

חברת פולקסווגן (Volkswagen) חשפה סרטון וידאו המציג את אחד מהאבזרים שהיא תשווק עם כניסתה אל הייצור הסדרתי של רכב חשמלי: רובוט לטעינת מכוניות במגרשי חנייה ובחניונים גדולים. הרובוט מיועד לספק מענה לבעיית ההשקעה הגדולה הכרוכה ביצירת תשתיות טעינה לרכב חשמלי. הוא מתגבר על הבעיה באמצעות ניידות. הרובוט מורכב משתי יחידות: יחידת אנרגיה ויחידת הנעה וניהול. יחידת האנרגיה היא מצבר גדול הכולל טכנולוגיה לטעינה מהירה, הנמצא בפינת החניון כשהוא מחובר אל שקע חשמלי, לצד יחידות אנרגיה זהות נוספות. יחידת הניהול והניהוג נמצאת ליד יחידות האנרגיה וגם היא מחוברת לרשת החשמל.

כאשר נהג מסויים זקוק לטעינת הרכב, הוא מפעיל אפליקציה אשר מזהה את המשתמש ואת הרכב. רובוט הניהוג רותם אליו יחידת אנרגיה ומסיע אותה אל רכב היעד. שם הוא מחבר אותה אל הרכב, וחוזר אל עמדת ההמתנה, או יוצא לסיבוב נוסף שבמהלכו הוא מביא יחידת אנרגיה אחרת אל רכב נוסף. בסיום הטעינה, או כשהנהג מעוניין לצאת מהחניון, רובוט הניהוג מגיע אל הרכב, מנתק את יחידת האנרגיה ומחזיר אותה אל עמדת ההטענה וההמתנה.

אסטרטגיית הרכב החשמלי מתחילה במטען ומסתיימת במכונית

פולקסווגן הודיעה שתהליך הטעינה מתבצע באופן אוטונומי לחלוטין וללא מעורבות אנושית. החברה מתכננת לייצר אותו בשנים הקרובות בכמויות מסחריות. הרובוט מבוסס על פלטפורמה של חברת Universal Robots הדנית וייוצר בחברת Volkswagen Group Components, שהיא חברה בת בבעלות פולקסווגן המייצרת עבורה מנועים, תיבות הילוכים, מערכות הינע חשמליות, מרכבי מכוניות ועוד. מנכ"ל VGC, תומאס שמל, אמר שבעיית הקמת תשתית טעינה חשמלית היא נושא המטריד את כל התעשייה.

"אנחנו מפתחים כיום משפחה שלמה של פתרונות טעינת DC (המטענים המהירים הם מטעני זרם ישר). יחידת הטעינה המהירה הגמישה תצא לשוק כבר בתחילת 2021. המרכיב הנייד ביצע מבחנים בשבועות האחרונים במספר אתרים של החברה בגרמניה. הוא הגיע לסטטוס של פרוטוטייפ ונמצא כעת בשלבי פיתוח מתקדמים. השימוש בו יתבסס במידה רבה על תקשורת בין כלי-רכב לבין תשתיות הכביש (Car-to-X)". תשתית הטעינה של פולקסווגן היא מרכיב בלתי נפרד מהחלטה לעבור לייצור מכוניות חשמליות.

70 דגמים חדשים עד 2030

בשנת 2020 היא הוציאה לשוק את המכונית החשמלית ID.3 וכעת נערכת להשקת ID.4. עד היום היא השקיעה 35 מיליארד אירו בטכנולוגיות חשמליות ומתכננת לייצר 70 דגמים של רכב חשמלי מלא (לא היברידי) עד לשנת 2030. מתוכם 20 דגמים כבר נכנסו לתהליכי ייצור. במקביל, היא בונה תשתיות טעינה חשמליות. עד היום היא הקימה 1,200 תחנות טעינה בגרמניה, ומתכננת להגיע ל-4,000 תחנות עד לשנת 2025, שיוצבו בכל מתקניה ואצל כל סוכני הרכב העובדים איתה. לדברי מקס סרנקוב מחברת סרווי-טק נציגת UR בישראל. ״הרובוטים של החברה מתאימים למגוון משימות. קל מאוד לתכנת אותם ולתפעל אותם. ניתן להעריך שבשנים הקרובות נראה אותם משולבים ביישומים רבים, ולא רק בקווי הייצור בתעשייה המסורתית״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רובוטיקה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פולקסווגן , רובוט , רכב חשמלי