אפל מתכננת פרוייקט סודי "שיעצב את עתידה"

26 ינואר, 2021

הסגן נשיא להנדסה בשמונה השנים האחרונות, דן ריקיו, פורש מהתפקיד לצורך ניהול פרוייקט פיתוח סודי שלהערכת אפל "ימלא תפקיד מרכזי בעיצוב עתידה של החברה"

חברת אפל (Apple) ידועה במאמציה הגדולים לשמור על הסודיות של הפרוייקטים שלה עד רגע ההשקה, אולם השבוע היא הגיעה לשיאים חדשים של יצירת ציפיות מהבלתי נודע: תחת הכותרת "דן ריקיו מתחיל פרק חדש באפל", היא דיווחה שדן ריקיו (בתמונה למעלה), אשר שימש כסגן נשיא להנדסת חומרה מאז שנת 2012 והיה אחראי על פיתוח כל המוצרים של אפל, פורש מהתפקיד.

אולם הוא לא עוזב את החברה: הוא יתעסק בפרוייקט חדש וידווח ישירות למנכ"ל טים קוק. "אחרי 23 שנים שבהן הובלתי צוותי פיתוח מוצר וצוותי פיתוח חומרה, הגיע הזמן לבצע שינוי: אני מצפה בקוצר רוח לבצע את מה שאני אוהב לעשות – להתמקד ביצירת דבר מלהיב וחדש לחלוטין". אפל מסרה שבמסגרת הפרוייקט המסתורי, "ריקיו ימלא תפקיד מרכזי בעיצוב עתידה של החברה".

לנעליו של דן ריקיו נכנס ג'ון טרנוס, אשר במהלך 20 שנותיו בחברה הוא פיקח על פיתוח החומרה של פרוייקטים מרכזיים כמו iPad, iPhone 12 ומילא תפקיד מרכזי בהעברת מחשבי Mac מהישענות על מעבדי אינטל להתבססו על מעבד עצמי של חברת אפל.

הפרוייקט המסתורי מעורר שאלות וניחושים רבים בתעשייה. לאחרונה התפרסמו ידיעות רבות על כוונתה של אפל להיכנס אל שוק הרכב החשמלי והאוטונומי באמצעות מערכת נהיגה מתוצרתה. היו גם שמועות שהיא מפתחת מערכת מציאות רבודה מסוג חדש לחלוטין. מכל מקום, לאור הפקידים שהוא מילא בשנים האחרונות, ניתן להעריך שמדובר במערכת שלמה ולא בפריט טכנולוגי כמו מעבד או אבזר יוצא דופן. מאז נכנס לתפקיד לפני שמונה שנים, ריקיו ריכז את הפיתוח של רוב מוצרי אפל, החל ממחשבי iMac והדור החדש של מחשבי iMac  המבוסס על המעבד M1 של אפל, וקווי המוצר של 5G iPhone ו-AirPods Max.

מכאן, שיותר סביר להנחי שריקיו יתעסק בפיתוח המכונית החשמלית של אפל – או בפרוייקט אחר בעל סדר גודל דומה – אולי כניסה של אפל אל שוק השרתים, מרכזי הנתונים והענן. מכל מקום, בינתיים מדובר בניחושים בלבד. הפריט היחיד שידוע בוודאות היא שריקיו מתחיל פרוייקט, ומקבל במסגרתו סמכויות רחבות מאוד – מכיוון שהוא ידווח רק למנכ"ל החברה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות

פורסם בתגיות: APPLE , אפל