אורקל מקימה ענן ציבורי בירושלים

15 פברואר, 2021

חוות השרתים עבור הענן תשתרע על פני 4 קומות תת-קרקעיות. הענן נבנה בארכיטקטורה מיוחדת שנועדה להגביר את האבטחה. "כל לקוח מקבל מעבד פרטי שמופרד גם מהמעבד של תשתית הענן"

חברת אורקל (Oracle) תשיק בירושלים דאטה סנטר עבור הענן הציבורי של החברה בישראל. הענן יעניק את כלל שירותי הענן של אורקל לחברות במשק הישראלי מהתעשייה הביטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות, ועוד. המתקן המשוכלל והמתקדם שישמש את הענן הישראלי משתרע על פני אלפי מ"ר בארבע קומות בעומק של כ-50 מטר מתחת לאדמה.

לצורך ביצוע הפרויקט, אורקל חתמה על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם הדאטה סנטר בחוות השרתים של בינת בירושלים.  אורקל היא ענקית הטכנולוגיה הגלובלית הראשונה שמקימה ענן ציבורי בישראל. מאורקל נמסר כי הקמת הענן הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית להקמת 38 אזורי ענן ברחבי העולם עד סוף שנת 2021.

אסף סובול. צילום: עזרא לוי

ארכיטקטורה של הפרדה

הענן בישראל נבנה לפי ארכיטקטורת הדור השני (Gen 2) של הענן של אורקל, השמה דגש מיוחד על אבטחת מידע ואוטומציה. אסף סובול, מנהל הפיתוח העסקי של אורקל ישראל, מסביר כי הענן נבנה בהתאם לצרכים של הלקוחות המסורתיים של אורקל. "הלקוחות של אורקל מגיעים מעולם הארגוני: ממשלות, בנקים, חברות גדולות. על כן, היינו צריכים לבנות ענן בתפיסה שונה, שתתאים לאופי הלקוחות שלנו."

על מנת להגביר את רמת האבטחה, אורקל מיישמת ארכיטקטורה של הפרדה ברמת החומרה, על מנת לצמצם את הנזק הפוטנציאלי במקרה של חדירה. "הלקוח מקבל את הסביבה הפרטית שלו, המופרדת גם מהלקוחות 'השכנים' וגם מהתשתית של ספק הענן עצמו. לכל לקוח יש קופסת CPU משלו, שנפרדת גם מה-CPU שמריץ את הענן.

נדבך ההגנה השני מושג על ידי אוטומציה. סובול מגלה כי לא מעט פריצות סייבר מנצלות חולשות אבטחה שכבר יש להן מענה אך מנהלי ה-IT לא הקפידו לבצע בזמן שדרוג של תוכנות האבטחה. "אנחנו לוקחים אחריות מהלקוח. העדכונים והשדרוגים במעטפת האבטחה מתבצעים באופן אוטומטי, וגם מוסיפים שכבות הגנה מבוססות AI שמטרתן להתריע בפני הארגון עם הוא מבצע פעולות שיש בהן סיכון."

יצויין כי ענן אורקל צובר תאוצה גדולה בשנה האחרונה, כאשר אחת החברות שעברו להשתמש בו היא זום – פלטפורמת שיחות הווידאו שחוותה גידול חסר תקדים במספר השיחות על התשתית שלה מאז תחילת המשבר. גם חברת 8X8 , ענקית שיחות וידאו נוספת מארה"ב העבירה את פעילותה לענן אורקל. מאיץ החלקיקים הגדול בעולם,  CERN, הממוקם בשווייץ, ומייצר כמות דאטה עצומה מדי שניה משתמש גם הוא בענן אורקל. גם חברת General Electric, יצרנית הרכב ניסאן, ולקוחות ממשלתיים וציבוריים בהם: ממשלת קנדה, גרמניה, מדינת טקסס, משרד ההגנה האמריקאי, משרד ההגנה הבריטי, גופי ממשל בצרפת, איטליה, מקסיקו סיטי, ואחרים, משתמשים בענן אורקל.

אורקל הינה שותף טכנולוגי ותיק של הממשל בארצות הברית. בשירותי הענן של אורקל משתמשים  8 מתוך 10 הסוכנויות הפדרליות הגדולות, כל ארבע זרועות הצבא וכוחות הביטחון האמריקאים, ו- 36 מדינות בארצות הברית. ברמה הגלובלית, מעל 1000 לקוחות מהמגזר הציבורי משתמשים בטכנולוגיות והביצועים המובילים של ענן אורקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , ענן

פורסם בתגיות: אורקל , אסף סובול