אייסקיור רוצה להפוך לחלופה "הידידותית" לטיפול בסרטן השד

16 פברואר, 2021

פיתחה מכשיר שמאפשר להקפיא גידולים קטנים בשד ללא צורך בכריתה. החברה נערכת לרישום המניה גם בנסד"ק ומשלימה ניסוי קליני נרחב בארה"ב. "דווקא בקורונה הוכפל השימוש במכשיר שלנו באירופה". הסכפ הפצה לחברה באמירויות

חברת אייסקיור (IceCure) שואפת להפוך את מכשיר ה-ProSense שפיתחה, המאפשר להקפיא ולהשמיד גידולים סרטניים באופן ממוקד ומבלי לפגוע ברקמות הבריאות מסביב, לחלופה הטיפולית המועדפת בארצות הברית לטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים, ולחסוך מנשים רבות את הצורך לבצע כריתה חלקית של השד. החברה נערכת כעת לכניסה לשוק האמריקאי בשני מסלולים: רישום מניית החברה, שנסחרת כיום בתל אביב, למסחר גם בנסד"ק והשלמת ניסוי מרכזי שיאפשר לה להגיש בקשת אישור ל-FDA להרחיב את התוויית השימוש במכשיר גם עבור סרטן השד.

בסוף חודש ינואר השלימה החברה גיוס של כ-15 מיליון דולר כהכנה לקראת הרישום הכפול בנסד"ק. כמחצית מהסכום שגויס הגיע מבעל השליטה בחברה, איש עסקים סיני שהשקיע בחברה בשנים האחרונות סכום כולל של כ-20 מיליון דולר. ההצעה לרישום בנסד"ק תעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות של החברה בתחילת חודש מרץ, ובאייסקיור מאמינים כי הרישום בנסד"ק ייצא לפועל במהלך הרבעון השני. בחודש האחרון, בין היתר ככל הנראה על רקע הכוונה להצטרף לנסד"ק, הכפילה מניית אייסקיור את ערכה והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 230 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, אייל שמיר, הסביר בשיחה עם Techtime כי ההצטרפות לנסד"ק היא חלק מאסטרטגיית הכניסה לשוק האמריקאי. "ארצות הברית היא שוק מאוד חשוב מבחינתינו. הכניסה לנסד"ק תספק לנו חשיפה בפני משקיעים ושחקנים אסטרטגיים ותאפשר לנו להשיג תמחור שיותר משקף את ערך החברה."

ברמה הקלינית, החברה מבצעת בימים אלה את הניסוי הרב-מרכזי שבסיומו תוכל לבקש מה-FDA אישור לשימוש במכשיר לטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים. הניסוי נערך ב-19 מרכזים רפואיים ברחבי ארצות הברית ומשתתפות בו כ-200 נשים שאובחנו בסרטן השד. סמנכ"לית הפיתוח העסקי של אייסקיור, טללית בוסי, מסבירה כי ייחודו של הניסוי שאינו מסתפק בהוכחת יעילותו של המכשיר, כי אם גם עורך השוואה בין הטיפול הזעיר-פולשני במכשיר של אייסקיור לבין החלופה הכירורגית של כריתת שד חלקית.

"זו פעם ראשונה שעורכים מחקר השוואתי כזה, ואנחנו מאמינים שהתוצאות ימחישו את היתרון של הטיפול שלנו. אנחנו רוצים שהטיפול הזעיר-פולשני יהווה אלטרנטיבה לניתוח כאפשרות ההתערבותית המועדפת. המכשיר שלנו מאושר לשימוש בארצות הברית עבור סוגים אחרים של סרטן, אך היתרון המובהק ביותר שלנו הוא בתחום סרטן השד, שעבורו למעשה פותח המכשיר במקור." החברה צפויה להציג תוצאות ביניים של הניסוי בקיץ הקרוב. מדי שנה מאובחנות בארצות הברית כ-300 אלף נשים בסרטן השד. באייסקיור מעריכים כי 60% מהן לוקות בגידולים בגודל של עד 2 ס"מ, שלב שבו עוד ניתן להשתמש במכשיר של החברה.

זינוק בשימוש במכשיר באירופה בשיא המגפה

אייסקיור, שהוקמה ב-2006, פיתחה מערכת הפועלת בשיטה הקרויה Cryoablation, שבה משמידים את הגידול באמצעות הקפאה. המערכת של אייסקיור מאפשרת לבצע את ההליך באופן זעיר-פולשני, וזאת באמצעות החדרה של מחט דקיקה (המוגנת ב-11 פטנטים) שאותה מנווט הרופא אל הגידול באמצעות הנחיה של אולטרה-סאונד (או CT אם מדובר בגידולים בכבד, בריאות ובעצמות). לאחר הגעת המחט אל הגידול היא מקפיאה אותו באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי אל קצה המחט שבו נמצא הגידול, וזאת מבלי לפגוע ברקמות הבריאות שמסביב.

הטיפול אורך כ–15-25 דקות לערך בהרדמה חלקית וגם אינו חייב להתבצע בחדר ניתוח. מרבית הטיפולים המתחרים מתבססים על גזים אחרים כמו ארגון והליום, שהם יקרים יותר ורדיוס הפעולה שלהם קטן יותר, ועל כן הם מצריכים שימוש במחטים רבות יותר, מה שמסבך את הניווט וגם מייקר את ההליך. יש להדגיש כי השמדת גידולים סרטניים בהקפאה יעילה בעיקר בגידולים בשלבים מוקדמים, ועל כן אבחון מוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול.

השוק האסטרטגי ביותר שבו פעילה החברה בתחום סרטן השד הוא מדינות מזרח-אסיה. בשנה האחרונה הצליחה החברה להשיג אישורים רגולטוריים במספר מדינות מפתח. אייסקיור פועלת באזור בשיתוף פעולה עם חברת Terumo, ענקית המכשור הרפואי היפנית, המשמשת כמפיצה בלעדית של החברה ביפן, בסינגפור ובתאילנד. בסין קיבלה החברה אישור על המכשיר אך ממתינה עדיין לאישור על מחטים. בשנת 2020 החברה דיווחה על מחזור מכירות של כ- 3.86 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.6 מיליון דולר בשנת 2019, צמיחה של פי 2.4 בשנת הקורונה.

טללית בוסי

בוסי: "משבר הקורונה דווקא השפיע באופן חיובי על אימוץ המכשיר שלנו. ראינו עלייה בצורך לתת מענה זעיר-פולשני לחולים אונקולוגיים. באירופה, שחוותה את המגפה בצורה קשה, תדירות השימוש במכשיר שלנו עלתה יותר מפי שניים." שמיר: "הגבנו מאוד מהר למגפה ועברנו למודל של הדרכה מרחוק. בכל השנה האחרונה הוספנו מפיצים ומשתמשים, וזאת מבלי שיהיה צורך שאיש צוות שלנו יהיה נוכח פיזית במקום."

הסכם הפצה באמירויות

הבוקר (ד') הודיעה אייסקיור על חתימת הסכם הפצה בלעדי עם חברת General Rise LLC Trading למכירת מוצרי החברה באיחוד האמירויות ובחלק ממדינות המפרץ הפרסי. במסגרת ההסכם, התחייב המפיץ לרכישת מוצרים בהיקף מינימלי של כ- 16 מיליון דולר במשך 3 שנים. מניית החברה מזנקת הבוקר ביותר מ-10% בעקבות ההודעה.

האזינו לריאיון עם מנכ"ל אייסקיור אייל שמיר, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה בינואר 2020:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייל שמיר , אייסקיור , טללית בוסי , סרטן השד