הכנסות סיוה ב-2020 חצו את רף 100 מיליון דולר

17 פברואר, 2021

החברה דיווחה על צמיחה של 15% ב-2020. ב-2021 צופה הכנסות של 106 מיליון דולר. מנועי הצמיחה: דור חמשיי, אוזניות אלחוטיות, רכב חשמלי ו-IoT

חברת סיוה (CEVA) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2020. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל. זאת, לעומת תחזית ממוצעת להכנסות של 23.2 מיליון דולר. חברת סיוה מספקת קניין רוחני וכלי פיתוח בטכנולוגיות DSP, בינה מלאכותית, Wi-Fi, עיבוד תמונה, הדור החמישי ו-Bloutooth, היתוך חיישנים, עיבוד קולי ועוד.

בהתייחס ל-2020 כולה, גדלו הכנסות סיוה ב-15% לשיא של 100.3 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-10% לשיא של 52.5 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים גדלו ב-22% לשיא של 47.8 מיליון דולר. השורה התחתונה על בסיס GAAP ב-2020 הסתכמה בהפסד נקי של 2.4 מיליון דולר, לעומת איזון ב-2019. ב-2021 צופה סיוה הכנסות של כ-106 מיליון דולר ב-2021.

21 הסכמים חדשים

במהלך הרבעון הרביעי חתמה סיוה על 21 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. מסיוה נמסר כי מדובר במספר ההסכמים הגבוה ביותר שחתמה החברה ברמה רבעונית. 5 הסכמים היו לאספקת טכנולוגיות בתחום החישה החכמה ו-16 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות. מתוך 21 ההסכמים שנחתמו, 7 היו עם לקוחות חדשים.

ההסכמים נחתמו עם חברות בשווקי הסמארטפונים דור 5, אוזניות סטריאו אלחוטיות, מכשירי IoT הפועלים בתקשורת סלולרית ומגוון רחב של מכשירי IoT אחרים. בפילוח גיאוגרפי, 8 מתוך 21 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 6 הסכמים בארה"ב, 4 באסיה פסיפיק, ו-3 באירופה. ברמה שנתית, השיגה החברה מספר שיא של 55 הסכמי רישוי חדשים.

מנועי צמיחה חדשים

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, גילה כי בין הסכמי הרישוי החדשים, חתמה סיוה על הסכם אסטרטגי מורחב ומשמעותי עם יצרן סמארטפונים מוביל. "יצרן מוביל זה החליט לפתח מגוון שבבי קישוריות מבוססי סיוה שישולבו בסמארטפונים דור 5, באוזניות סטריאו אלחוטיות ובקווי מוצר אלחוטיים משלימים נוספים."

במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה בעקבות פרסום הדוחות הכספיים, אמר ורטהייזר כי מגפת הקורונה האיצה את הביקוש לטכנולוגיות של סיוה בארבעה שווקים עיקריים – תחנות בסיס סלולריות דור 5, קישוריות Wi-Fi, אוזניות סטריאו אלחוטיות, ושוק הרכב. מגמה זו, להערכתו, צפויה להימשך.

ZTE הסינית, אחת מלקוחותיה של סיוה, הגדילה את נתח השוק שלה מ-8% ב-2019 ל-11% ב-2020. סיוה צופה, כי לקוחות נוספים שלה בשוק תחנות הבסיס דור 5 יחלו לספק שבבים במהלך השנה. בשוק ה-Wi-Fi, מספקת סיוה טכנולוגיית קישוריות בתקן המתקדם Wi-Fi 6 ו-Wi-Fi 6E, המאפשרת תעבורת נתונים בקצב גבוה של 9.6Gbit/s לעומת קצב של 1.3Gbit/s בלבד בתקן הקודם. עד היום חתמה סיוה על 10 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות בתקן Wi-Wi 6.

שוק זה, להערכת סיוה, צפוי להתרחב משמעותית למגוון רחב של מוצרי IoT ויישומי בית חכם, טלוויזיות חכמות, דיבוריות חכמות, מכוניות ומכשירים לבישים. עוד מדווחת החברה כי נכון לסוף 2020, טכנולוגיית הבלוטות' של סיוה משולבת ביותר מ-520 מיליון אוזניות סטריאו אלחוטיות, גידול של 44% לעומת 2019. עם לקוחותיה של סיוה בשוק צומח זה נמנים יותר מ-80 יצרנים. להערכת החברה, החלטת כמה יצרני סמארטפונים גדולים שלא לכלול אוזניות באריזות מכשירים חדשים, צפויה להגביר את הביקוש לקו מוצרים זה.

סיוה צפויה להרחיב את נוכחותה בשוק זה באמצעות טכנולוגיות נוספות, מעבר לבלוטות': ביטול רעשים, זיהוי קול, בינה מלאכותית וחיישנים חכמים ליישומי בריאות וספורט. ורטהייזר ציין, כי בשבועות הקרובים צפויה החברה להשיק, לראשונה, מוצר חדש ומקיף המיועד לשוק אוזניות הסטריאו החכמות, ולחתום בקרוב על הסכם רישוי ראשון לאספקת תשתית טכנולוגית מורחבת זו.

בשוק הרכב החשמלי פועלת סיוה באמצעות סדרת מעבדי האותות והבינה המלאכותית SensPro2 המיועדת למגוון חיישנים המשולבים במצלמות, מערכות מכ"ם והנעה, LiDar, וניהול סוללות חשמל במכוניות חשמליות. במהלך 2020 חתמה סיוה על הסכמים עם שני יצרני שבבים גדולים בשוק הרכב החשמלי האוטונומי לשילוב הטכנולוגיות שפיתחה במערכות עזר לנהיגה ברמה 2 ומעלה, מערכות הנעה וניהול סוללות חשמל. סיוה צופה להגדיל את מספר לקוחותיה בשוק זה, המשתלב עם מחויבותה והתמקדותה בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים לשיפור איכות הסביבה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס