אדג'יביז גייסה 9.5 מיליון דולר בסבב A

18 פברואר, 2021

פיתחה תוכנה להצגת שכבות של מידע דיגיטלי על-גבי שידור וידאו חי המגיע מרחפנים וכלי-טיס. חיל האוויר האמריקאי עושה שימוש נרחב בטכנולוגיה של החברה

חברת Edgybees, שפיתחה טכנולוגיה להצגת שכבות של מידע דינמי במציאות רבודה על גבי שידורי וידיאו חיים מרחפנים וכלי טיס, השלימה גיוס של כ-9.5 מיליון דולר בסבב A. לפני כשנתיים גייסה החברה, שהוקמה בישראל אך כעת פועלת מסאן דייגו, 5.5 מיליון דולר בסבב סיד. הסבב הנוכחי הובל על ידי קרן ההון-סיכון Seraphim Capital, והשתתפו בו משקיעים חדשים ובהם קרנות Kodem Growth ו-Refinery, כמו גם זרוע ההשקעות של LG, וגם משקיעים קיימים ובהם פלטפורמת OurCrowd, קרן 8VC וזרועות ההשקעה של וורייזן ומוטורולה.

חברת אדג'יביז פיתחה תוכנה המאפשרת להציג שכבות של מידע דיגיטלי על-גבי שידור וידאו חי המגיע מהאוויר, כמו למשל מרחפנים. המידע יכול להיות שמות של רחובות, נקודות ציון, מרחקים, סיווג אובייקטים ועוד. באופן הזה היא מספקת מיפוי עשיר ובעל הקשר גיאוגרפי של המרחב (geo-registration). המידע הזה מתבסס על מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS), צילומי לוויין ומפות דיגיטליות, ומתעדכן באופן דינמי תוך כדי תנועה. השילוב של וידאו חי עם מידע דיגיטלי משפר את ההתמצאות המרחבית וההבנה של זירות מורכבות, כמו אזורי אסון או לחימה. אדג'יביז הוקמה על-ידי המנכ"ל אדם קפלן, מנשה חסקין וניתאי מגידס. קפלן ייסד בעבר את חברת פתרונות האחסון Tonian שנרכשה על-ידי Primery Data תמורת 100 מיליון דולר.

אחד משיתופי הפעולה המרכזיים של החברה בעולם הצבאי הוא עם חיל האוויר האמריקאי, שמטמיע את טכנולוגיית מיפוי הווידאו של אדג'יביז בכלי-טיס מאוישים ובלתי-מאוישים כמו רחפנים, מסוקים, מטוסי סיור ועוד. באוקטובר 2020 הרחיב חיל האוויר האמריקאי את שיתוף הפעולה, מתוך כוונה לשלב את הטכנולוגיה של אדג'יביז במערכת ניהול שדה הקרב (Advanced Battlefield Management System – ABMS) הנמצאת כעת בפיתוח ובניסויי שדה. הפרוייקט של חיל האוויר הוא מרכיב בתוכנית של משרד ההגנה האמריקאי (DoD) לבנות מערכת בקרת קרב מאוחדת המאפשרת לאחד את המידע המגיע מכל החיישנים בשדה הקרב: מטוסים מאוישנים ולא מאויישים, כלי-רכב קרקעיים, ספינות, לוויינים ואפילו חיילים בודדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , רחפנים

פורסם בתגיות: אדג'יביז