ראדסי חשפה מכ"ם רכב ברמת רזולוציה של LiDAR

28 פברואר, 2021

החברה פיתחה מכ"מים למערכות ADAS ונהיגה אוטונומית על בסיס רכיבים מן המדף. "התמקדנו בפיתוח אלגוריתמיקה וארכיטקטורה במקום בחומרה יקרה." צפו בביצועי המכ"ם

חברת ראדסי (RadSee) מנסה לחדור לשוק חיישני הרכב עם פלטפורמת מכ"ם מודולארית וזולה לייצור המותאמת ליישומים שונים של מערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) ונהיגה אוטונומית. ראדסי, שפעלה מתחת לרדאר בשנים האחרונות, נחשפה בחודש שעבר לאחר שחברת ראדא הודיעה על השקעה של 3 מיליון דולר בחברה, והיא מציגה כעת את משפחת המכ"מים והמודל העסקי שלה.

המכ"ם של ראדסי מבוסס על תכנון ייחודי ומוגן בפטנט של אנטנה ורכיבים מהמדף המיועדים להוזיל עלויות – הן עבור המעבד (DSP) והן עבור רכיבי המכ"ם העובד בתדר של 77GHz. החברה פיתחה אלגוריתם ייחודי המשתמש בין השאר גם באלמנטים של בינה מלאכותית ומאפשר גם שילוב של תמונת המכ"ם עם תמונות המגיעות ממצלמות הרכב.

בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל ואחד ממייסדיי החברה ארנון עפגין כי האתגר בתעשייה הרכב הוא למצוא את האיזון הנכון בין עלות ריאלית לבין ביצועים בלתי מתפשרים. "זהו אתגר לא פשוט לבסס מערכת  איכותית וסקאלבילית על רכיבים מן המדף. על כן, בתהליך הפיתוח העברנו את מרכז הכובד מפיתוח חומרה יקרה לפיתוח ארכיטקטורה ואלגוריתמיקה שיאפשרו  להשיג ביצועים גבוהים גם עם רכיבים מן המדף."

מלבד הפחתת העלויות, השימוש ברכיבים מן המדף עשוי להקל את החדירה של החברה לשוק האוטומוטיב, שמציב חסמים גבוהים לחברות סטארט-אפ. "זה מפחית את הסיכון עבור יצרנית הרכב וספקית המערכות, מבחינת שרשרת האספקה וזמינות. זה גם מאפשר לנו להגיע לשוק מהר יותר ובהשקעת הון נמוכה יותר."

מכ"ם ברמת רזולוציה של LiDAR

מכ"ם משמש בשורה של יישומים במערכות ADAS ונהיגה אוטונומית. בכל אחד מהיישומים נדרש מערך שונה של מכ"מים לטווחים שונים, הממוקמים במיקום שונה ברכב. ראדסי מציעה את פלטפורמת המכ"ם שלה בשלוש תצורות עיקריות: מכ"ם פינתי קצר-טווח למערכות בטיחות כגון בלימת חירום אוטומטית (AEB), זיהוי הולכי-רגל (VRU) וכיסוי מעבר לשדה הראייה, מכ"ם גחון קדמי או אחורי לטווח רחוק יותר המשמש במערכות כמו בקרת שיוט, ומכ"ם תמונה בארבעה מימדים, ברמת רזולוציה של חיישן LiDAR, לטווח של 400 מטר ובזווית של 120 מעלות, המיועד לספק מיפוי מרחבי לנהיגה אוטונומית.

מכ"ם התמונה מתאפיין ברזולוציה מאוד גבוהה של 0.25 מעלות ומסוגל להפריד גם בין אובייקטים סמוכים שמקרינים ברמות שונות. עפגין: "בעוד חברות אחרות כיוונו אך ורק לנהיגה אוטונומית, אנחנו מלכתחילה כיוונו לכל הספקטרום של יישומי ADAS ונהיגה אוטונומית."

חברת ראדסי הוקמה ב-2017 על-ידי המנכ"ל ארנון עפגין וד"ר דניאל רפאלי (המדען הראשי של החברה). החברה מקיימת בימים מספר הוכחות היתכנות (POC) עם לקוחות פוטנציאליים ומקווה להכריז בתקופה הקרובה על הסכמים מסחריים ראשונים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות , מכ"ם

פורסם בתגיות: ADAS , RadSee , ארנון עפגין