וולוו ופורטליקס ייפתחו פתרון אימות לכלי-רכב אוטונומיים

2 מרץ, 2021

השותפות נחתמה עם וולוו פתרונות אוטונומיים, המשתייכת לקבוצת וולוו. הפתרון יתמקד בכלים תעשייתיים במתחמים סגורים ומשאיות ורכבי היסעים הנוסעים בכבישים ציבוריים

[בתמונה: אחד הכלים התעשייתיים האוטונומיים שפיתחה וולוו]

חברת וולוו פתרונות אוטונומיים (Volvo Autonomous Solutions), המשתייכת לקבוצת וולוו, חתמה על הסכם שותפות עם חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, לפיתוח משותף של פתרון אימות ובדיקות בטיחות של כלי-הרכב האוטונומיים שמפתחת החטיבה. וולוו פתרונות אוטונומיים מתמקדת בפיתוח כלים תעשייתיים אוטונומיים הפועלים במתחמים סגורים וגם משאיות ורכבי היסעים הנוסעים במסלולים ייעודיים בכבישים ציבוריים, ומטרת שיתוף הפעולה הוא לפתח, על בסיס מתודולוגיית האימות של פורטליקס, פיתרון אשר יאפשר לבצע היקף נרחב של בדיקות עבור תרחישי הנסיעה והפעולה הרלוונטיים עבור הכלים הללו, על מנת לוודא את בטיחותם ויעילותם.

וולוו פתרונות אוטונומיים הוקמה ב-2020 על ידי וולוו והיא פועלת כיחידה עסקית עצמאית. החברה מתמקדת בפיתוח פתרונות אוטונומיים לכלים תעשייתיים המבצעים פעולות כמו שינוע, פינוי או הובלה במתחמים סגורים כמו מכרות, מחצבות, אתרי בנייה, נמלים ומרכזים לוגיסטיים וכדומה. החברה גם מפתחת משאיות תובלה ורכבי היסעים, הנוסעים בנתיבים ייעודיים ובמסלולים מוגדרים בכבישים ציבוריים. החברה כבר פיתחה מספר פתרונות ייעודיים ללקוחות, כדוגמת צי של 6 משאיות אוטונומיות המובילות אבנים ממחצבה בנורבגיה לנמל המרוחק כחמישה קילומטרים.

בשנת 2020 ערכו שתי החברות מחקר מקדים שבחן את הטכנולוגיה של פורטליקס והתאמתה למערכות הנהיגה הרלוונטיות של וולוו.

השראה מפלטפורמות לאימות תכנון שבבים

חברת פורטליקס פיתחה את טכנולוגיית Foretify, המשמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים ומבוססת על שפת תרחישים ייעודית לרכב אוטונומי המיועדת לבדוק את עמידת מערכות הרכב בדרישות ההנדסיות והרגולטוריות. הדבר מאפשר לבצע בדיקה מקיפה במחשב של מיליארדי תרחישים, ועל-ידי כך לקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה.

פורטליקס נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, המוכרים כחלוצים בתחום האימות של תכנוני שבבים. הם המציאו את גישת Coverage Driven Verification אשר נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים, ושימשה כמסגרת הרעיונית לאימות התכנון של מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ומערכות נהיגה אוטונומית.

האזינו לשיחה עם גיל אמיד, אחד ממייסדיי פורטליקס, מתוך תוכנית מס' 32 בפודקאסט שלנו, שעלתה בפברואר 2021:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: וולוו , פורטליקס