רבע מהכנסות סטרטסיס ב-2020 – ממגזר הייצור

2 מרץ, 2021

החברה משנה את המיקוד מייצור אבות-טיפוס לייצור המוני. הכנסות החברה ברבעון הרביעי צמחו ב-11%. "החברה, והתעשייה כולה, יצמחו באופן חסר תקדים". מניית החברה עלתה ב-250% מאז נובמבר

[בתמונה: מנכ"ל סטרטסיס יואב זייף]

יצרנית מדפסות התלת-מימד מרחובות סטרטסיס (Stratasys) מתחילה להתאושש ממשבר הקורונה, שפגע משמעותית בהכנסותיה, ומביעה אופטימיות גדולה לגבי עתיד החברה ותעשיית הייצור התוספתי בכלל. הכנסותיה של סטרטסיס ברבעון הרביעי צמחו ב-11% מהרבעון הקודם ל-142.5 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי של 11 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עם זאת, הנתון השנתי משקף את השפעת משבר הקורונה על פעילותה של החברה בשנה האחרונה. ב-2020 הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-520.1 מיליון דולר, לעומת 636.1 מיליון דולר. בחברה צופים כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 יהיו דומות להכנסות ברבעון הראשון של 2020 (כ-133 מיליון דולר) וברבעון השני תירשם צמיחה דו-ספרתית (mid-teens).

סטרטסיס ביצעה בשנה האחרונה מספר מהלכים משמעותיים, ובכלל זה התייעלות ארגונית שכללה צמצום כוח העבודה ושתי רכישות של חברת Origin האמריקאית ושל חברת RPS הבריטית. מנכ"ל החברה יואב זייף הביע בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוח אמון רב בעתיד החברה. "התעשייה שלנו בכלל, והחברה שלנו בפרט, עולים על מסלול של צמיחה חסרת תקדים בשנים הקרובות, על רקע ביקוש לייצור תוספתי מצד סקטורים נרחבים בכלכלה העולמית." זייף ציטט מחקרי שוק הצופים צמיחה שנתית של 20% של תעשיית התלת-מימד בחמש השנים הקרובות.

שינוי טקטוני מאבות-טיפוס לייצור המוני

האופטימיות של זייף מתכתבת עם מגמה שהולכת וצוברת תאוצה, שבה יותר ויותר חברות צריכה ותעשייה משלבות מדפסות תלת-מימד כחלק אינטגרלי בקו הייצור ההמוני, ולא רק עבור פיתוח וייצור אבות-טיפוס. כך למשל, אדידס החלה להדפיס חלק מסוליית הנעל של הדגם Futurecraft 4D במדפסות תלת-מימד. גם BMW עושה שימוש במדפסות כדי לייצר רכיב מהגג בדגם i8 Roadster, שמורכב מאוד לייצר בטכניקות מסורתיות, ואפילו חברת הקוסמטיקה שאנל משתמשת בהדפסת תלת-מימד כחלק מייצור מברשות מסקרה.

סטרטסיס עצמה הגדירה בשנה האחרונה אסטרטגיה חדשה להעברת הדגש מטכנולוגיות מוכוונות אבות-טיפוס (Prototyping), לטכנולוגיות מוכוונות ייצור (Production), ולשימוש גובר בפולימרים. ואמנם, קל להבין את הפוטנציאל העצום של השינוי הטקטוני הזה בעולמות הייצור ההמוני עבור תעשיית התלת-מימד. זייף: "ייצור מגביר את ההכנסות החוזרות מחומרים מתכלים. זהו שוק של מיליארדים רבים של דולרים, ואנחנו מאמינים כי שיעור החדירה של הדפסת תלת-מימד הינו רק אחוזים ספורים בלבד כיום. כלומר, אנחנו רק בתחילת הדרך."

בסטרטסיס מעריכים כי כבר ב-2020, כרבע מההכנסות הגיעו ממגזר הייצור, והמגמה צפויה להימשך בשנים הקרובות. "אנחנו צופים כי ההכנסות מייצור יגדלו בשיעור דו-ספרתי נמוך ב-2021, וימשיכו לצמוח בכ-20% שנתית בטווח הבינוני והארוך." בחברה מתכוונים לדווח מעתה בדוחות השנתיים על היקף ההכנסות מקטגוריית הייצור. המגמות הללו גם דוחפות מעלה את מניות יצרניות המדפסות. מניית סטרטסיס, הנסחרת בנסד"ק, עלתה מאז חודש נובמבר בכ-250% והיא נסחרת בשווי שוק של 2 מיליארד דולר. אתמול עלתה החברה בכ-5%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות