קונטרופ רכשה ממגל את ESC BAZ

23 מרץ, 2021

המיזוג הוא חלק מעסקת שבה רכשה אירונאוטיקס את חטיבת הפרויקטים של מגל. ESC BAZ מפתחת מערכות תצפית ואבטחה חכמות לשוק הצבאי

חברת קונטרופ (Controp), שבבעלות משותפת של אירונאוטיקס ורפאל, רכשה מחברת מגל את חברת ESC BAZ, המפתחת מערכות תצפית ואבטחה צבאיות. מדובר למעשה בנספח של עסקת אירונאוטיקס-מגל, שבה רכשה איירונאוטיקס את חטיבת הפרויקטים של מגל תמורת 35 מיליון דולר. רק בחודש ינואר רכשה מגל את מלוא מניותיה של חברת ESC BAZ, אך עם מכירת חטיבת הפרויקטים לאירונאוטיקס תעבור כעת ESC BAZ לחזקת קונטרופ.

ESC BAZ, שנוסדה ב-1994 על ידי בני צפירן, מפתחת ומייצרת מערכות תצפית ואבטחה חכמות המתבססות על מצלמות תרמיות ומצלמות אור-נראה. המערכות, שכוללות גם תוכנות לניתוח וידאו, מיועדות ליישומים צבאיים וביטחון מולדת כמו הגנה היקפית ואבטחה של מתקני תשתית כמו נמלים ושדות תעופה. בשנה שעברה השלימה החברה פיתוח של מערכת לזיהוי ויירוט רחפנים. החברה מוכרת גם למערכת הביטחון הישראלית וגם ללקוחות בחו"ל.

חברת קונטרופ פועלת מהוד השרון ונמצאת בבעלות שלמה ניר, ששון בנאדו, אלי בן אהרון ויחזקאל אמבר. היא פועלת בשוק הביטחוני והצבאי מאז 1988 ועוסקת בפיתוח וייצור מערכות אבטחה ותצפית אלקטרו-אופטיות. החברה מתמחה בייצור וםיתוח מטעדים אלקטרו-אופטיים מיוצבים למשימות מעקב וכן מערכות בקרת תנועה. בהן: מצלמות מערב יום ולילה למטוסים, מסוקים, מל"טים, ספינות וכלי-רכב יבשתיים. החברה עובדת מול קבלני אינטגרציה גדולים, דוגמת אירונאוטיקס, התע"א, רפאל, אלביט, ג'נרל דיינמיקס, תאלס ועוד. כיום החברה מעסיקה כ-300 עובדים בישראל ובחברה בת בארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: ESC BAZ , קונטרופ