חברת LG יוצאת מתחום הטלפונים הניידים

5 אפריל, 2021

המהלך יושלם עד סוף יולי 2021. "התחרות נעשית קשוחה". קבלנית הייצור הווייטנאמית של LG, חברת Vingroup, מעוניינת לרכוש את החטיבה הסלולרית שתיסגר

חברת LG Electronics הקוריאנית מרימה ידיים בתחרות המחירים הקשוחה בתחום הסמארטפונים, והחליטה להפסיק לחלוטין את פעילותה בתחום הפיתוח והייצור של טלפונים סלולריים. היום (ב') החליטה מועצת המנהלים של החברה לצאת משוק הסלולר התחרותי, כדי להתמקד בתחומים אחרים כגון רכיבים לכלי-רכב חשמליים, אבזרים מחוברים, בתים חכמים, רובוטים, אינטליגנציה מלאכותית ופתרונות B2B. החברה הודיעה שהיא תעבוד בשיתוף פעולה עם ספקי החברה ושותפיה העסקיים לאורך תהליך הסגירה.

סגירת פעילות הטלפונים הסלולריים צפוייה להסתיים עד סוף חודש יולי 2021. במקביל, החברה בוחנת מכירה אפשרית של נכסים מסוימים בעקבות סגירת פעילות הסלולר. המלאי הנוכחי של הטלפונים של LG ימשיך להיות זמין לרכישה. חברת LG תספק שירותי תמיכה ועדכוני תוכנה ללקוחות קיימים בעלי טלפונים סלולריים של החברה למשך התקופה הקרובה. מדובר ביציאה מתחום מכשירי הקצה הסלולריים, בדומה למהלך שנוקיה ואריקסון נקטו בו, ולא יציאה מלאה משוק התקשורת הסלולרית.

LG הודיעה שהיא תפתח טכנולוגיות ליבה סלולריות כמו 6G, ותשלב את הידע הסלולרי שלה במוצרים אחרים. ההחלטה של LG מוציאה מהשוק הצרכני שחקן גדול ובעל משקל נכבד בשוק. החברה פועלת במתכונת של 5 חברות בתחומים מוגדרים: אבזרים ביתיים, מערכות בידור ביתיות, תקשורת ניידת, רכיבים לתעשיית הרכב ופתרונות עסקיים. היא מעסיקה כ-75,000 עובדים בעולם, מכירותיה ב-2020 הסתכמו בכ-56 מיליארד דולר והיא נסחרת בבורסה הקוריאנית לפי שווי שוק של כ-25.8 מיליארד דולר.

קבלנית הייצור הווייטנאמית של LG מעוניינת בחטיבה הסלולרית

סגירת הפעילות הסלולרית לא באה בהפתעה, מכיוון שכבר בינואר 2021 שלח המנכ"ל קוון בונג-סוק תזכיר לעובדי החברה ובו מסר שלאחר הפסד מצטבר של 4.5 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות, יש צורך בשינוי כיוון בתחום עסקי הסמארטפונים. בונג-סוק: "מכיוון שהתחרות נעשית בתחום האבזרים הניידים נעשית חריפה מאוד, הגיע הזמן ש-LG תבצע שיקול עסקי קר רוח של האופציות העומדות לרשותה". יכול להיות שהמרוויחה הגדולה תהיה וייטנאם: העיתון Korea Times דיווח שחברת Vingroup הווייטנאמית כבר הגישה הצעה לרכישת הפעילות הסלולרית.

מדובר בקבוצה עסקית גדולה ומגוונת מאוד ששווייה נאמד בכ-16.5 מיליארד דולר, המהווה כ-14% משווי השוק של כל החברות הווייטנאמיות הנסחרות בבורסה. קבוצת Vingroup נכנסה לשוק הטלפונים הסלולריים בשנת 2018 במתכונת של חברת ODM אשר מייצרת את הטלפונים של LG. כיום הקבוצה מפיצה קו טלפונים עצמי בשם VinSmart הנחשב לפופולרי מאוד בווייטנאם. בשנת 2020 היא מכרה מהדגם הזה 1.95 מיליון טלפונים בשוק הווייטנאמי, ועוד 1.3 מיליון טלפונים בארה"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , תקשורת

פורסם בתגיות: LG , סלולר