מנכ"ל אורבוטק לשעבר מונה ליו"ר אינוויז; אהרון אהרון הצטרף לדירקטוריון

7 אפריל, 2021

עמיחי שטיימברג ניהל את אורבוטק ב-2019. אהרון אהרון עמד בראש רשות החדשנות. אמש החל המסחר במניית אינוויז בנסד"ק. "עמלנו רבות כדי לאתר אנשים מובילים"

בתמונה למעלה: אהרון אהרון (מימין) והיו"ר החדש עמיחי שטיימברג

המנייה של חברת אינוויז (Innoviz) חתמה אתמול את יום המסחר הראשון שלה בנסד"ק בעלייה של 10.6%, למחיר של כ-10.79 דולר. עם הפיכתה לחברה ציבורית, הודיעה אינוויז על מינויים של שורת בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית לדירקטוריון החברה. מי שיכהן כיו"ר הדירקטוריון הוא עמיחי שטיימברג, שכיהן כסמנכ"ל התפעול של חברת אורבוטק בשנים 2013-2019 וכמנכ"ל החברה בשנים 2019-2020. כיום הוא משמש כנשיא וסמנכ"ל התפעול של ה-SPAC הישראלית Israel Amplify Program.

לא מכבר החברה הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך בארצות הברית במטרה לגייס כ-230 מיליון דולר להשקעה בחברות טכנולוגיה ישראליות. אישיות מוכרת נוספת המצטרפת לדירקטוריון אינוויז היא אהרון אהרון, עד לאחרונה מנכ"ל רשות לחדשנות (2017-2020). לפני-כן שימש במשך 6 שנים כמנהל מרכז הפיתוח של אפל בישראל.

חברים חדשים נוספים בדירקטוריון: רונית מאור, סמנכ"לית הכספים של חברת ה-SaaS לעולמות הביטוח והבנקאות Earnix, דן פאלק, שהיה בעבר דירקטור בנייס ובאורמט וסמנכ"ל התפעול של ספיאנס, אורית סתיו אשר מגיעה מעולם ההון-סיכון, וג'יימס שרידן, לשעבר בכיר במקנזי. גם שניים ממייסדי החברה, אורן רוזנצווייג והמנכ"ל עומר כילף (בתמונה למטה), מכהנים בדירקטוריון. כילף: "הצוות שלנו עמל רבות כדי לאתר אנשים מובילים מתעשיית הטכנולוגיות ותעשיית הרכב, שיוכלו לסייע לנו במעבר לחברה ציבורית".

פלטפורמת חישה לנהיגה אוטונומית

אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) הסורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת-מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר. חיישני LiDAR צפויים להוות מרכיב אינטגרלי בכל מערכת חישה לרכב אוטונומי, לצד מצלמות ומכ"ם. אינוויז הצליחה לפתח LiDAR במצב מוצק (Solid State) על גבי שבב סיליקון, מה שאיפשר גם לשפר את ביצועי החיישן, ובעיקר להוזיל את עלויותיו כך שיהיה מתאים לייצור המוני בתעשיית הרכב.

הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים. שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי ביותר של אינוויז הוא עם חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן שלה ברכב ה-SUV החשמלי החדש שלה, iNEXT, שאמור לעלות על הכביש כבר השנה.

בשבוע שעבר הכריזה אינוויז על השקה של ערכת חישה להניגה אוטונומית, Innoviz APP. מדובר למעשה בפתרון מלא, הכולל גם את חיישני ה-LiDAR של החברה וגם את תוכנת עיבוד התמונה והאלגוריתמיקה, שמסווגות את האובייקטים בכביש, כדוגמת משאית, אופנוע או הולך רגל, וגם מודדת את מהירותם. מדובר הפתרון מתממשק למערכות הרכב הקיימות ומאפשר ליצרנית רכב ליישם את הטכנולוגיה של אינוויז עבור יישומי בטיחות ונהיגה אוטונומית שונים, ללא צורך בתהליך פיתוח ואינטגרציה הדוק מול אינוויז. החברה כבר שלחה דוגמאות מן הפלטפורמה ליצרניות רכב מובילות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מינויים

פורסם בתגיות: אהרון אהרון , אינוויז