מארזי השבבים דחפו את קמטק למכירות שיא

28 אפריל, 2021

שוק מארזי השבבים המתקדמים היה אחראי לכ-55% ממכירותיה ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-57.4 מיליון דולר. החברה צופה שחלקם יצמח לכ-60% בחישוב שנתי. מעריכה שב-2022 תתפתח צמיחה עזה בתחום הזיכרונות

קמטק

ברבעון הראשון של שנת 2021 שברה חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק שיא חדש של מכירות, בהיקף של כ-57.4 מיליון דולר. צמיחה של 90% בהשוואה לרבעון הראשון 2020. החברה צופה שהצמיחה תימשך גם ברבעון הבא, אשר צפוי להגיע להיקף מכירות של 63-65 מיליון דולר. "כפי שנראה כיום", אמר המנכ"ל רפי עמית, "שנת 2021 צפויה להיות שנת שיא מבחינת מכירות, צמיחה וריווחיות". שנת 2021 היא גם השנה שבה קמטק מבצעת שינוי בתמהיל המכירות שלה והופכת להיות חברה הממוקדת בתחום המארזים המתקדמים, שבהם מונחים שבבים נפרדים על-גבי מצעי סיליקון המקשרים בינם לבין המגעים החיצוניים והמעגל המודפס.

במהלך שיחת הוועידה גילה עמית שהמכירות לשוק המארזים המתקדמים תפסו כ-55% ממכירות החברה ברבעון הראשון. "המכירות בתחום הזה עשויות להערכתנו להגיע ל-55%-60% מהמכירות שלנו בכל שנת 2021". כך למשל, בתחילת חודש אפריל החברה דיווחה על קבלת הזמנות למערכות בדיקה ומדידה בהיקף של מעל ל-20 מיליון דולר, ממספר לקוחות העוסקים בייצור מארזים מתקדמים ומוליכים למחצה מורכבים. "אנחנו מגדילים את נתח השוק שלנו בתחום הזה. ידוע לנו על לקוחות שעברו משימוש במערכות של המתחרים לשימוש במערכות שלנו".

התחזיות של החברה נשענות גם על התופעה שלפיה הצמיחה בשוק הבדיקה והמדידה בתעשיית השבבים (Inspection and Metrology) גדולה יותר מהיקף הצמיחה של שוק השבבים כולו: המוצרים החדשים, דוגמת רכיבים לשוק הדור החמישי, מיחשוב עתיר ביצועים או תעשיית הרכב, הם עתירי בדיקות מכיוון שהם מיוצרים כיום בגיאומטריות מורכבות ומחומרים חדשים. למרות שהמרכיב היחסי של המכירות בתחומי חיישני התמונה (CIS) והזיכרונות ירדו לשיעור של כ-10% מהמכירות (כל אחד), החברה מעריכה שהמכירות ימשיכו לצמוח במונחים מוחלטים, כאשר שוק הזיכרונות צפוי להראות צמיחה מואצת בשנת 2022.

חברת קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF. הצמיחה שלה בשנה האחרונה באה לידי ביטוי גם בבורסה: מחיר המנייה שלה בנסד"ק צמח מ-9.8 דולרים באפריל 2020, לכמעט 35 דולר, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-1.46 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מארזים מתקדמים , מטרולוגיה , קמטק , שבבים