אנבידיה צירפה את המכ"ם של ארבה אל חבילת פיתוח הרכב האוטונומי שלה

5 מאי, 2021

לאחר 7 חודשי פיתוח משותפים, שולב מכ"ם הרכב הישראלי בחבילת הפיתוח NVIDIA DRIVE. רם מכנס: "למעשה הפכנו לברירת המחדל בכל האקו-סיסטמם של מערכת הפיתוח"

לאחר יותר מחצי שנה של פיתוח משותף, הודיעה חברת ארבה (Arbe) שאנבידיה צירפה את המכ"ם שלה אל חבילת הפיתוח של כלי-רכב אוטונומיים, NVIDIA DRIVE, שהיא מספקת ליצרניות רכב ולספקיות הדרג הראשון שלהן (Tier-1). חברת ארבה מתל אביב פיתחה ערכת שבבים למימוש מכ"ם ברזולוציה גבוהה (4D Imaging Radar) עבור מערכות נהיגה אוטונומית. מנהל העסקים הראשי של החברה, רם מכנס, סיפר ל-Techtime שעד היום לא היה לפלטפורמה של אנבידיה חיישן מכ"ם בקנה המידה של ארבה, אשר מזרים מידע בסדר גודל של חיישן LiDAR ומסוגל לייצר תמונה תלת מימדית של סביבת הרכב.

"הפלטפורמה של אנבידיה תמכה במצלמות ובחיישני LiDAR אבל לא בחיישן מכ"ם. בשבעת החודשים האחרונים התקיים מאמץ גדול מצד הצוות שלנו בישראל והצוות של אנבידיה בארה"ב, ובעקבותיו שולב החיישן שלנו ב-NVIDIA DRIVE. למעשה, ארבה היא כיום ברירת המחדל בכל האקו-סיסטמם של מערכת הפיתוח". מערכת NVIDIA DRIVE היא סביבת פיתוח שלמה עבור יישומי רכב מונחה חיישנים, הכוללת את המחשב NVIDIA DGX, חבילת החיישנים Hyperion, מערכת הפעלה ייעודית וחבילת תוכנות המאפשרת לתכנן את היישום המלא – החל מאימון הרשתות הנוירוניות וכלה ביצירת מדיניות נהיגה.

הפרדוקס המפתיע של שוק הרכב: רמה 4 תגיע לשוק לפני רמה 3

מבחינת חברת ארבה מדובר בעיסקה משמעותית: זהו שיתוף הפעולה הראשון שלה עם חברת ענק המספקת תשתיות פיתוח רכב לחברות הגדולות בתעשייה. מעניין לציין שלהערכת החברה הפירות משיתוף הפעולה הזה יתחילו קודם כל ברמות המתקדמות ביותר של נהיגה אוטונומית (Level 4-5) ורק מאוחר יותר ברמות הנמוכות יותר (Level 2-3). מכנס: "יצרניות המכוניות האוטונומיות הן בינתיים חברות קטנות יותר וצעירות, וזמני התגובה שלהן קצרים יותר מאלה של יצרניות הרכב הגדולות, אשר פעילות כיום ברמה 2-3 – אלה חברות גדולות מאוד ולכן כניסת מערכות חדשות אל קווי הייצור שלהן היא איטית יותר".

המודל העסקי של חברת ארבה מבוסס על מכירת השבבים. כמו כל החברות בתעשיית האלקטרוניקה, היא מספקת ללקוחות ערכות פיתוח הכוללות מערכת מכ"ם מלאה, כדי שהן יפתחו את היישום העצמי שלהן ולאחר מכן ירכשו את השבבים עבורו. כיום נמצאות ערכות הפיתוח האלה אצל 26 לקוחות גדולים המשתמשים בהן לפיתוח מערכות חדשות, וככל הנראה המכירות בהיקף גדול יתחילו במחצית השנייה של 2022. בחודש שעבר היא חתמה על עסקת ענק ראשונה עם חברת AutoX הסינית, אשר בחרה בפתרון של Arbe עבור כלי-רכב האוטונומיים בדרגה 4 שהיא מפתחת.

מכ"ם בתוך רובוטים אוטונומיים

דרגה 4 היא דרגה מתקדמת שבה הנהג לא נדרש להניח את ידיו על ההגה בכל מהלך הנסיעה, אלא צריך להיות מוכן להשתלט על הנהיגה במקרה חירום. במסגרת ההסכם, צפויה AutoX להטמיע כ-400,000 יחידות מכ"ם מתוצרת ארבה בצי כלי הרכב האוטונומיים שלה במהלך חמש השנים הקרובות. בתוך כך, מכנס סיפר שכיום החברה מתכננת לקדם את שבבי המכ"ם שלה גם ביישומים נוספים המצויים מחוץ לתעשיית הרכב: "שוק הרובוטים האוטונומיים הוא מאוד חם כיום, ולהערכתנו הוא יהיה אחד מהשווקים הראשונים שייאמץ את המכ"ם שלנו בקנה מידה רחב".

המכ"ם של ארבה מבוסס על שימוש בטכנולוגיית אות רציף (FMCW) שבה משודר אות אלקטרומגנטי רציף, ולא פולסים כמו במערכות מכ"ם סטנדרטיות, כאשר הגילוי מבוסס על אפקט דופלר. הטווח היעיל שלו הוא 300 מטר ברמת דיוק של 7.5 ס"מ. הוא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכולל 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה. המכ"ם מתחבר אל הרכב באמצעות ערוץ תקשורת איתרנט ו/או CAN, ומזהה מאות אובייקטים בכל פריים, כאשר הפריימים מתרעננים 30 פעמים בשנייה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Arbe , ארבה , מכ"ם