ביוביט קיבלה אישור CE מלא על כל הסימנים הגופניים שמודד השעון הרפואי

10 מאי, 2021

השעון מודד באופן אופטי כ-15 מדדים רפואיים הקשורים לפעילות הלב, כגון לחץ דם, דופק, חמצן עוד. האישור מאפשר להשתמש בשעון כמוניטור בבתי חולים. שוק השעונים הרפואיים צפוי לגדול לכמעט 200 מיליארד דולר ב-2027

חברת ביוביט (Biobeat) מפתח תקווה קיבלה מהוועדה האירופית (CE) אישור מלא לכל הפרמטרים הגופניים שמודד השעון והמדבקה הרפואיים שפיתחה. בשנה שעברה קיבלה החברה מה-CE אישור עבור ארבע מדידות – לחץ דם, ספיקת לב, רמת חמצן בדם וקצב פעימות לב. כעת, האישור כולל את כל 15 המדדים החיוניים שמודד השעון, ובכלל זה דופק, נפח זרימת דם מהלב, טמפרטורת העור ועוד פרמטרים המעידים על תפקוד הלב. ה-CE אישר גם את בדיקת הא.ק.ג עבור המדבקה, ואת את סוגי הקישוריות של המכשיר, גם לרשת בית החולים וגם את האפליקציה הביתית, כמו גם את פלטפורמת הענן. האישור הגורף שקיבלה ביוביט מכשיר את השעון שלה לשמש כמוניטור של מאושפזים בבתי חולים.  

לפני כשנתיים אישר ה-FDA את השימוש בשעון עבור מדידת לחץ דם, חמצן בדם וקצב פעימות הלב, גם בבתי חולים וגם בבית. באוקטובר 2020 פרסמה ביוביט בירחון Scientific מחקר השוואתי במדידת לחץ דם בין השעון שלה לבין מכשיר סטנדרטי למדידת לחץ דם. במחקר בוצעו מדידות ביותר מ-1,000 במנוחה ולאחר מאמץ, ותוצאות המחקר העלו כי המדידות היו שוות-ערך לפי הסטדנרטים הרפואיים המקובלים.

האביזר של ביו-ביט מתבסס על מדידת פוטו-פלתיסמוגרפיה (photoplethysmogram – PPG), המאפשרת למדוד באמצעים אופטיים את השינויים בנפח כלי-הדם באיבר מסוים. האבזר של ביו-ביט מולבש על פרק כף-היד ועוקב אחר מדד ה-PPG בכף ידו של הנבדק. ניתוח אלגוריתמי של התוצאות מאפשר לגלות פרמטרים כגון לחץ דם, דופק, קצב נשימות, רמת החמצן בדם, תפוקת לב ומדדים נוספים שכיום ניתן לבדוק רק באמצעות א.ק.ג. בביוביט מציינים כי השעון של החברה נמצא בשימוש בעשרות בתי חולים ברחבי העולם. להערכת fortunebusinessinsights, שוק השעונים הרפואיים הלבישים, שכבר ב-2019 גלגל כמעט 30 מיליארד דולר, צפוי לגדול לכ-195 מיליארד דולר ב-2027.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אלקטרואופטיקה , חברות סטראט-אפ , חדשות , מכשור רפואי