TriEye מתאימה את מצלמת ה-IR שלה לתחום ניטור הנהג

19 מאי, 2021

תשתף פעולה עם חברת שירותי הפיתוח של קונטיננטל הגרמנית. החל מ-2022 כלי-הרכב החדשים באיחוד האירופי יהיו מחויבים לכלול מערכות ניטור נהג

חברת TriEye חתמה על שיתוף פעולה עם Continental Engineering Services (CES) הגרמנית, המספקת שירותי תכנון ופיתוח לחברות מתעשיית הרכב. טרי-איי פיתחה מצלמת אינפרא-אדום בעלת יכולות חישה גבוהות בתנאי ראות קשים. המצלמה מיועדת לניטור הסביבה שמחוץ לרכב במערכות ADAS ונהיגה אוטונומית, ושיתוף הפעולה עם CES יתמקד דווקא בהתאמת הטכנולוגיה ליישומי ניטור נהג (Driver Monitoring System). החל מ-2022 כל כלי-הרכב החדשים באיחוד האירופי יהיו מחויבים לכלול מערכות ניטור נהג, מה שצפוי להאיץ משמעותית את אימוץ המערכות הללו בתעשיית הרכב.

TriEye פיתחה מצלמה לרכב אוטונומי המבוססת על גלי אינפרא-אדום קצרים (Short-Wavelength InfraRed – SWIR) באורך גל של 1.4µm-3µm. אורך הגל הזה נבחר כדי לספק יכולת חישה בתנאי ראות קשים כמו חושך, גשם, ערפל ואבק. להערכת החברה, מצלמות SWIR מאפשרות אמינות גבוהה יותר ודיוק רב יותר בזיהוי מכשולים ועצמים בתנאי ראות ירודים בהשוואה לפתרונות חישה מתחרים, כמו מערכות מכ"ם ולידאר (LiDAR). בחברה מסבירים כי לטכנולוגיה הזו עשויות להיות יתרונות גם בתחום ניטור פנים הרכב, וזאת מאחר שהיא מתגברת על אתגרים ויזואליים שעשויים להפריע למערכות חישה אחרות, כמו אור שמש ישיר, צלליות או אורות מסנוורים של רכב ממול.

שיתוף פעולה עם פורשה ודנסו

עד היום נעשה שימוש בטכנולוגיה הזו רק בתעשיות הביטחון החלל והתעופה, בשל עלותם הגבוהה של החיישנים, שעשויה להגיע עד לכ-10,000 דולר ליחידה. החברה הצליחה להקטין את מחיר המערכת באמצעות שימוש בחיישנים המיוצרים בטכנולוגיית CMOS, ולמזער את גודלם באופן שיאפשר ייצור המוני והתקנה במתכונת של מצלמת רכב. אחת המשקיעות הראשיות בחברה היא פורשה, שגם משתפת עימה פעולה ברמת הפיתוח. לחברה יש גם שיתוף פעולה עם יצרנית המערכות היפנית Denso.

CES, מהעיר האסן בגרמניה, משתייכת לקונצרן קונטיננטל, אחת מהיצרניות המובילות בעולם של מערכות וחלקים לרכב. CES מספקת שירותים לכל שלבי הפיתוח, מייעוץ ותכנון ועד סימולציה ומסחור. החברה מתמחה בעיקר במערכות ADAS, בלמים, יחידות בקרה אלקטרוניות, חשמול והנעה. CES מעסיקה כ-2,000 עובדים ולאחרונה היא פתחה שלושה
אתרים נוספים בגרמניה, אנגליה ואיטליה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות