Celeno פיתחה שבב Wi-Fi הכולל מכ"ם דופלר

26 מאי, 2021

הטכנולוגיה מבוססת על שימוש בקרינת ה-Wi-Fi הקיימת אשר מוחזרת בתדרי 5GHz ו-6GHz, כדי לחלץ ממנה מידע על תנועת אובייקטים ובני אדם המצויים במרחב של הדירה או של המרחב הנבדק

חברת סלנו מרעננה (Celeno) המתמקדת בפיתוח ואספקת שבבי תקשורת Wi-Fi עתירי ביצועים, הכריזה על שבב התקשורת מרובה-פרוטוקולים הראשון בתעשייה אשר מספק פתרון כולל ברכיב יחיד גם לתקשורת Wi-Fi 6, גם ל-Bluetooth וגם ליישומי מכ"ם דופלר ייחודי שפותח בחברה ופועל על-גבי תדרי ה-Wi-Fi. משפחת הרכיבים החדשה, CL6000 Denali, מיועדת לספק פתרון קישוריות לאבזרי קצה דוגמת טלוויזיות ורמקולים חכמים, חיישני IoT, מערכות אוטומציה ביתיות ותעשייתיות, מכשור רפואי ועוד.

טכנולוגיית מכ"ם דופלר של החברה (Wi-Fi Doppler Imaging) מבוססת על שימוש בקרינת ה-Wi-Fi הקיימת בתדרי 5GHz ו-6GHz, כדי לחלץ ממנה מידע על אובייקטים ובני אדם המצויים במרחב של הדירה או הסביבה הנבדקת. אפקט דופלר הוא שינוי בתדר או באורך הגל של קרינה המוחזרת מגוף הנמצא בתנועה, ביחס למתבונן נייח. לבני אדם ובעלי חיים קיימת חתימת דופלר מורכבת, הכוללת גם את התנועה הכללית של הגוף וגם את התנועות הנפרדות של איברים שונים (כגון ידיים ורגליים).

השבבים יימסרו ללקוחות בתחילת 2022

הטכנולוגיה של החברה מבוססת קליטת ההחזרים של קרינת ה-Wi-Fi בסביבה הנבדקת, ובניית "חתימת הדופלר" של הגופים המצויים בתנועה (בתמונה למעלה). החתימה הזאת נבדקת באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית באבזר הקצה, אשר מחלץ ממנה מידע המאפשר לענות לשאלות כמו להיכן ובאיזה כיוון הגוף נע ומה הם מאפייני התנועה שלו. כך למשל, המכ"ם יכול לזהות נפילות גם בלא הפעלת מצלמה הפוגעת בפרטיות של המצולם. הוא יכול לזהות את מספר האנשים בחדר, ואפילו לדעת האם הם נושמים.

שבבי Denali החדשים תומכים בתקני Wi-Fi 6/6E המספקים זמני תגובה מהירים מאוד ומספקים רוחב פס של עד 160MHz בתחום התדרים החדש 6GHz-7GHz. החברה מתכננת לספק את רכיבי ההדגמה ללקוחות במהלך הרבעון הראשון של 2022. חברת סלנו הוקמה על-ידי המנכ"ל גלעד רוזן בשנת 2005 וכיום היא מעסיקה כ-150 עובדים, כ-100 מתוכם במטה ובמרכז המו"פ ברעננה, והשאר במשרדיה בעולם. מאז הקמתה היא גייסה כ-130 מיליון דולר. כיום היא נמצאת בתהליך גיוס עובדים נוספים למרכז הפיתוח ברעננה לצורך פרוייקטי פיתוח חדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מכ"ם דופלר , סלנו , שבבים