אתגר חדש למובילאיי: אנבידיה רוכשת את DeepMap

14 יוני, 2021

פיתחה תוכנה האוספת מידע מחיישני הרכב ומייצרת מפת HD של כבישי העולם. זוהי תחרות ישירה מול פרויקט המיפוי של מובילאיי, REM, הנמצא בשלב מתקדם יותר

חברת אנבידיה (Nvidia) מוסיפה נדבך משמעותי לאסטרטגיה שלה בתחום הרכב. החברה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ DeepMap מפאלו-אלטו, שנוסדה ב-2016 ופיתחה פלטפורמה ליצירת מפות ברזולוציית HD עבור מערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית. בעקבות הרכישה, התוכנה של דיפ-מאפ תוטמע בפלטפורמת הרכב של אנבידיה, Nvidia Drive, כך שכל מכונית המצוידת בפלטפורמה של אנבידיה תשתתף במלאכת יצירת ועדכון המפות. סכום העסקה לא נחשף.

העיסקה מעניקה לאנבידיה טכנולוגיה חשובה בתחרות מול אינטל על שוק הרכב החכם. יכולת המיפוי האוטומטית היא מרכיב חשוב באסטרטגיה המשותפת של אינטל ושל חברת מובילאיי הישראלית, אשר פיתחה את טכנולוגיית REM mapping הנמצאת כבר בניסויים בקנה מידה גדול מאוד. אומנם הרעיון דומה, אולם הפלטפורמה של מובילאיי נמצאת בשלב מתקדם ובשל יותר מבחינת הפריסה שלה בשטח. החברה דיווחה לפני מספר חודש שיותר מ-2 מיליון כלי-רכב כבר משתתפים במלאכת המיפוי. בחודש ינואר דיווחה החברה שבפיילוט שערכה בעיר מינכן פלטפורמת המיפוי סיפקה תוך מספר ימים מידע מדויק על 20 קילומטר כבישים.

חברת דיפ-מאפ הוקמה על-ידי המנכ"ל ג'יימס וו והטכנולוג הראשי מארק ווילר. החברה פיתחה תוכנה אשר אוספת מידע על הדרך והכביש מן החיישנים המותקנים בכלי-רכב מקושרים, כמו למשל המצלמות וחיישני ה-LiDAR המותקנים במערכות ה-ADAS או במערכות התמצאות סביבתית אחרת של הרכב. התוכנה מצליבה את המידע הוויזואלי הזה עם נתוני מיקום של הרכב במרחב התלת-מימדי, ויוצרת בענן מפות מפורטות ברזולוציה גבוהה עבור מערכות ממוחשבות של נהיגה אוטונומית.

מדובר בנדבך קריטי עבור מערכות הנהיגה האוטונומית העתידיות אשר צריכות לסייע למחשב להבין טוב יותר את הסביבה שבה המכונית נמצאת. מהסיבה הזאת הססמא של החברה היא שהיא מייצרת מפתו עבור מכונות ולא רק עבור בני אדם. להערכת דיפ-מאפ, התוכנה שפיתחה מצליחה לייצר מפות ברמת דיוק של סנטימטר ולספק לכלי הרכב עדכונים בזמן אמת על שינויים בכביש, באמצעות טכנולוגיית עדכון מרחוק (OTA). בין לקוחות החברה: פורד, דיימלר ובוש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , מיזוגים ורכישות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: DeepMap , אנבידיה , מובילאיי , מפות